U-BT se implică într-o campanie de conștientizare a cancerului la sân și face un gest superb: Vor fi scoase la licitație echipamentele speciale din meciurile cu CSM CSU Oradea și Dinamo, iar banii strâși vor fi folosiți în lupta contra maladiei
Clubul de baschet U-Banca Transilvania se implică în lupta împotriva cancerului la sân, alăturndu-se campaniei „Are nevoie de tine. Vorbește cu ea”, dezvoltată de Societatea Română de Chirurgie și Ginecologie Oncologică, Institutul Oncologic „Ion Chiricuță” din Cluj-Napoca și Federația Asociațiilor Bolnavilor de Cancer și Asociația Imunis.
Cancerul de sân este cel mai frecvent dintre toate tipurile de cancere la femei și reprezintă principala cauză de deces prin cancer la femeile europene, potrivit Societății Europene de Oncologie Medicală.
Chiar dacă statisticile arată că acest tip de cancer este foarte periculos, există și vești bune. Peste 90% din cazurile de cancer mamar sunt tratate cu succes dacă sunt depistate la timp.
U-BT se implică într-o campanie de conștientizare a cancerului la sân
Astfel, pentru a crește gradul de conștientizare al maladiei, clubul U-BT a luat decizia ca la partidele cu CSM CSU Oradea din 10 octombrie (scor 82-55) să poarte echipamente speciale, care vor fi scoase ulterior la licitație, iar banii strânși vor fi donați pentru acțiuni de prevenire și conștientizare a cancerului la sân. Același lucru se va întâmpla și la meciul cu Dinamo București, conform unui anunț postat pe site-ul U-BT.
Femeile care au fost prezente la meciul cu CSM CSU Oradea, dar și cele care se vor afla în sală la meciul cu Dinamo, vor putea beneficia de ecografii mamare gratuite, oferite de partenerii campaniei.
Totodată, în mod simbolic la partida cu formația orădeană, mingea de start a fost aruncată de Carmen Mihalca, o supraviețuitoare a cancerului mamar, care se implică activ în diferite campanii de conștientizare a bolii.
În cadrul campaniei sunt oferite 150 de ecografii mamare gratuite, atât în Cluj-Napoca, prin colaborarea cu U-Banca Transilvania, dar şi în Bucureşti. De asemenea, campania cuprinde lecții de autopalpare desfășurate în Cluj-Napoca (Carrefour VIVO! Center, 5-10 octombrie), dar și în alte orașe din țară.