Valuri tricolore

Rolex Natalia a terminat pe locul 5, iar Fra Diavolo (cu trei români în echipaj) pe 11.

Natalia, chiar sub pavilion românesc, a reușit cea mai bună performanță în ultima zi de concurs, cu un suprinzător loc doi, în fața multor sportivi de performanță din Italia sau Franta. A fost de altfel singura barcă pe care am privit-o cu bucurie cum ne depășește, ba chiar ne-am și lăudat cu ea, în fața colegilor din țări mai puțin norocoase! Echipajul nostru de pe Fra Diavolo a fost alcătuit dintr-o selecționată sud-est-europeană organizată de BMW Sailing Academy din Portoroz: Slovacia, Slovenia, și Grecia, Italia și România (Adrian Panait, Alexandru Seremet și Lucian Mîndruță). Cu doar o zi de antrenament în zona Golfului St. Tropez, cu o velă ruptă în a doua zi de concurs, dar cu colegi de foarte bună calitate, putem spune c-am stat bine, la mustață de speranța mea inițială, care era un loc în primii zece! Locul contează mai puțin decât experiența pe un velier de concurs la nivel internațional, pe un vânt de 30-40 de noduri (spre 50km/h), care nu poate fi cumpărată atât de ușor și repede cum cumperi o geantă de zece mii de euro din magazinele din St. Tropez. Cu ocazia regattei, capitala de vară a milionarilor boemi s-a văzut brusc ocupată de o armată de sportivi mai degrabă modești și fără mare putere de cumpărare. Pentru ei s-au mișcat totuși fete simandicoase, în momentul în care căpitănia portului St Tropez a scos din port yacht-urile de milioane de dolari ale vedetelor care își fac veacul prin stațiune, ca să facă loc velierelor.

În Franța și Italia vezi oameni cu mașini de 10.000 de euro, dar bărci de 50.000, în vreme ce în România, aproape orice proprietar de limuzină care trece de suta de mii nu se gândește decât cum să-și mai ia una, modelul mai nou

articol scris de Lucian Mîndruță

Publicat: 16 06. 2012, 03:00
Actualizat: 16 06. 2012, 03:00