I s-o spune oficial LIGA A DOUA, dar asta e mai degrabă o denumire științifică. În popor i se zice tot DIVIZIA B, de zeci de ani, în virtutea unui reflex de zeci de ani. Se va rosti întotdeauna „cartof”, nu „solanum tubersosum”, „porc misterț” și nu „sus scrofa”, „Divizia B” nu „Liga 2″, că așa ne vine mai simplu la gură.
Această competiție a ajuns, printr-un concurs de împrejurări, să adune nume importante la start și să prezinte oarecare interes pentru televiziuni. Rapidul, Craiovele, Farul, UTA, Iașiul, Bihorul, ASA Tg Mureș, Olimpia Satu Mare sunt nu doar nume importante și de tradiție în fotbal, ci și reprezentantele unor eșantioane însemnate de suporteri. Oricând ele pot strânge în tribune sau în fața micului ecran mai multă lume decât Săgeata, Corona, Chiajna sau Viitorul, ultimele produse de sinteză create în laboratorul involuntar al crizei financiare.
E logic ca aceste echipe de tradiție să fie televizate, e logic să primească și bani pentru asta. După cum e logic ca televiziunea publică, rămasă fără o ofertă prea tentantă la capitolul fotbal intern, să-și echilibreze programele cu un UTA-Craiova sau Rapid-Farul.
Ce nu e logic e să plasezi aceste meciuri sâmbătă seara, undeva pe la ora 9. Nu pentru că n-ar exista un reflex al televizorului pentru acel interval de timp din cauza cluburilor, cârciumilor, nunților, botezurilor sau tăierilor de moț. Nu, mai există totuși și oameni care rămân sâmbătă seara în liniștea propriului cămin! Nu e bună această zi și această oră pentru că atunci, cu excepția pauzelor generate de echipele naționale (așa cum se va întâmpla poimâine) există o ofertă fotbalistică mult peste niște meciuri de eșalon secund. Cine a rămas acasă are de ales între un derby românesc, un recital al Realului, al Barcelonei, sau vreun meci important din Franța sau Italia. E greu să te desparți de Steaua ca să vezi UTA sau de Messi ca să admiri creația Fotbalistică a Olguței Vasilescu.
Plus că mai avem un paradox. La o oră la care se termina Teleenciclopedia și începeau fie Varietățile cu Dem Rădulescu și Jean Constantin, fie Dallas-ul, Mannix sau Stan și Bran, adică programe la care se uita măcar un sfert din populația țării, televiziunea națională încearcă să câștige teren cu ce-a mai rămas dintr-un fotbal de care oamenii au tot mai puțin chef.
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER