Deja Petrolul a editat tricouri experimentale cu numele lui Mutu și cu numărul 10. Nu contează că acel număr e înregistrat la Ligă în dreptul altcuiva, pentru că acel altcineva nu va avea încotro, va prelua un număr de troleibuz și va lăsa nou-venitului voluptatea de a fi decar. Printre căni, lumânări, scrumiere, fulare și alte accesorii de marketing fanii ploieșteni pot cumpăra acum și tricouri cu idolul care încă n-a venit.
Din acest punct de vedere, încă nerealizatul transfer e deja un succes. Tricourile ce vor fi vândute vor înseamna bani intrați în prăvălie, vor înseamna mai mulți spectatori, poate și ceva contracte noi de publicitate. Și din alt punct de vedere lucrurile stau bine. Competițional, e greu de făcut acum o comparație între Ajaccio și Petrolul. Dar parcă Petrolul azi, 29 noiembrie 2013, înseamnă ceva mai mult. Echipă de cupe europene, cu stadion mereu plin, cu niște șanse teoretice la titlu, atâtea câte sunt, măcar până la meciul cu Steaua. Plus că la Petrolul ritmul pare să fie mai relaxat decât în Corsica, în sensul în care vorbim de o echipă bună într-un campionat modest, pe când în Franța aveam situația exact pe dos, o echipă modestă într-un campionat foarte bun. În mod normal, e mai ușor să ai mereu mingea la picior cu Corona și cu Săgeata decât să alergi de nebun făcând pressing la fundașii lui PSG sau Monaco.
Există însă un pericol scos în evidență ieri, la sport.ro, de Mircea Lucescu. Titratul antrenor a amintit de eșecul întoarcerii lui Gică Popescu la Dinamo, în urmă cu un deceniu. Gică avea vârsta lui Mutu de acum, aproape 35 de ani, venea de la Lecce, o echipă cam de categoria lui Ajaccio și a clacat complet la impactul cu România. Nu pentru că ar fi fost terminat fizic, nu pentru că n-ar mai fi știut fotbal. În nici un caz. Atunci, în 2002, Dinamo a început să ceară totul de la Gică Popescu, după cum în 2013 sau, în fine, în 2014, există pericolul ca Petrolul să ceară totul de la Mutu. La echipe neobișnuite cu acest gen de lideri, apariția unui asemenea fotbalist transformă totul, poate că-l transformă chiar pe fotbalistul respectiv din ceea ce trebuie să fie în ceea ce nu trebuie să fie.
Dacă se întâmplă așa, rămâi cu niște mii de tricouri vândute, dar și cu regretul că aducând o asemenea vedetă, i-ai depersonalizat complet pe ceilalți. Adică ai transformat un grup eficient într-o masă de aghiotanți ai unei vedete.
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER