Dinamo a înregistrat la OSIM trei „mărci oficiale”, așa cum ne-a anunțat site-ul oficial al clubului. Cu valoarea mărcilor germane în zilele noastre, stemele vor fi „destinate noilor linii de merchandising pentru suporterii echipei din „Ștefan cel Mare”.
Varianta simplă. Operă realizată cu sprijinul artistic al șeful de sală de la restaurantul hotelului RIN, aspect ușor sesizat din forma siglei, de platou. Ce-l recomandă pe autor? Talentul și vechimea. Este recunoscut pentru bunul gust demonstrat la ornarea farfuriilor de aperitiv cu trandafiri lucrați din morcovi.
Varianta geometrică. Lucrarea realizată de un maestru expert în daltă, Costelo Groparu. S-a luat această decizie deoarece stema prezenta mult scris, cifre și litere, iar Costelo asta a făcut toată viața, a scris apăsat în marmură. Ani, nume și versuri grele. Inițial sceptic în ceea ce privește colaborarea, nea Costel, autor de lucrări pentru eternitate la Reînvierea, Metalurgiei și Ghencea Militar, a fost convins cu o sticlă plină de lichid transparent și textul de lucru „Câini până la moarte”. S-a lucrat după ce s-a băut.
Varianta complicată. Pentru această variantă a fost nevoie de casting. S-au înscris foarte mulți artiști, dar, firesc, întrebarea „țineți cu Dinamo?” a sortat concurența. A câștigat un creator de concepții tăcut, învăluit în misterul creației, personaj care nu a acceptat imixtiunea angajatorului. În aceste condiții, din lipsă de comunicare, în loc de câini, pe stemă au ieșit lupi (vezi foto). Cum în artă, eroarea poate fi geniu, la predarea operei, Constantin Anghelache a fost surprins plăcut. „Uite-te la ei, parcă apără clubul”. Precum boii înjugați din tabloul lui Grigorescu – Carul cu Boi – „câinii” din stemă se întorc în funcție de privirea celui care admiră opera. Până la închiderea ediției nimeni nu a putut să dezvăluie prezența elementului surpriză, coroana.
Varianta mult mai reușită. Este realizată de fani și nu are nevoie de comentarii.
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER