Mitică Dragomir e un matefotbalitician care deja îi dă clasă lui Fibonacci sau, ca să ne tragem mai spre casă și culegeri, lui Țițeica. Cu ocazia scoaterii la vânzare a drepturilor TV pentru meciurile de fotbal, șeful Ligii a inventat un sistem complex de ecuații neliniare cu câte necunoscute vrea mușchiul lui. Pe scurt, domn” Mitică a brevetat la OSIM o chestie cu nouă pachete TV care nu conțin integral prima opțiune. Cum ar veni, se poate să avem doi câștigători, iar prima televiziune are, conform șirului lui Dragomir, opțiunile 1, 3, 5, 7, 9, iar a doua 2, 4, 6, 8. După aia, etapa următoare se schimbă între ele. Ați înțeles ceva? Dar, asta nu e totul. Nu televiziunile, ci Liga stabilește în funcție de o droaie de criterii care meci e de opțiunea 1 și care nu. Ca să o scurtăm, teoria relativității drepturilor TV a lui Einstein Dragomir are două principii: 1. Fotbalul TV trebuie feliat cât mai subțire, nu ca să ajungă la toată lumea, ci ca să plătească cât mai multe posturi pentru el. Camera unui microbist înrăit care vrea să vadă tot va avea atâtea antene și decodoare încât va semăna cu o stație radar, dar asta este. 2. Energia financiară a unei televiziuni e egală cu masa potențialului TV al meciului respectiv înmulțită cu pătratul bunăvoinței lui Dragomir. De exemplu, dacă aplicăm criteriul clasamentului, un meci Astra Ploiești – Victoria Brănești e mai tare ca un Steaua – Craiova, ia de aici derbiul cu Astra, poate comenta cineva ceva, îl mai critică cineva pe Mitică? Din păcate, dincolo de șmecheria ieftină cu opțiunile, strategia asta are un defect major. Domn” Mitică se comportă ca și cum vinde ceva prețios, ceea ce nu e cazul. Liga I nu se joacă prin Anglia, unde s-a ajuns la o medie incredibilă de 5,4 goluri pe etapă. De fapt, fotbalul nostru e atât de obosit, încât are nevoie de o promovare agresivă. Asta înseamnă, printre altele, difuzarea meciurilor doar pe două-trei posturi cu acoperire națională, pentru a crea sau recrea obișnuințe de consum. Cine nu poate să se uite ușor la un meci pur și simplu nu se uită pentru că nimeni, pe criza asta, nu-și ia un nou tip de abonament pentru câteva partide. Dacă domn” Dragomir nu înțelege asta, nu va înțelege nici cum îi dispar telespectatorii cu viteza luminii.
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER