Meciul Steaua – Unirea a fost atât de tacticizat încât, după fluierul final, a dus la apariția unei inovații tactice unice în lume: atacantul cu țipete care „joacă” stând pe banca tehnică.
Practic, Gigi Becali a descoperit că Dan Petrescu și M.M. Stoica au făcut presing cu gura asupra arbitrului Colțescu. Ca să-i contracareze în viitor, patronul din Ghencea s-a gândit să-și suplimenteze stafful tehnic cu un om care va „antrena” urechile arbitrului.
Având în vedere cât s-a țipat la acest meci fără spectatori, postul e mai mult necesar. În afara stadionului, o sută de fani țipau la Gigi Becali, înăuntru Petrescu țipa la cavalerul fluierului, iar Becali țipa la toată lumea. Cum, după fiecare meci, urmează țipetele de la TV, e clar nevoie de personal specializat.
Aici, se deschide drumul unei evoluții interesante, care va duce la apariția unor echipe întregi de țipători. De exemplu, unii dintre aceștia vor țipa în defensivă, cu tonalități joase, ca să acopere vociferările echipei adverse. Până la urmă, în fotbalul românesc se va lansa o cursă a corzilor vocale din ce în ce mai puternice.
Cei mai căutați vor fi tenorii sau, și mai bine, sopranele, pentru simplul motiv că un cântăreț de operă poate să ajungă la 200 de decibeli. Ideea e că, dacă poți să spargi un pahar cu note înalte, poți și să spargi hotărârea unui arbitru de a da un cartonaș.
Unii, după ce o s-o audă pe celebra Angela Gheorghiu în „Don Giovanni”, o să dorească s-o audă „cântând” pentru Giovanni Becali, nu „Corul Robilor”, ci „Corul eliminaților pe nedrept”. Dar Angela Gheorghiu e scumpă, e un fel de Cristiano Ronaldo al operei, deci e greu transferabilă. De aceea, Becali, Borcea, Petrescu și toți ceilalți „tenori” care țipă mereu și mereu la propriii jucători, la adversari sau la arbitri trebuie, deocamdată, să se descurce singuri. Dacă tot vor să facă performanță în acest fel, au la îndemână o soluție simplă: să se facă soprane printr-o operație simplă.
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER