În cazul deciziei luate de Înalta Curte de Casație și Justiție pe tema mărcii Steaua, care revine prin sentință definitivă Armatei, lucrurile sunt foarte simple, indiferent cât de tare s-a încercat complicarea lor în ultimele ore. Decizia Justiției stabilește, concret, că Becali a folosit ilegal și gratuit, până acum, o marcă aparținând altcuiva – în cazul de față, Ministerul Apărării Naționale.
Cum proprietarul adevărat a fost repus în drepturi – despre modul în care a fost „privatizată” echipa de fotbal Steaua a scris presa, la momentul respectiv, nenumărate articole -, discuțiile suplimentare sunt inutile. Este treaba proprietarilor ce fac cu brandul pe care-l au în portofoliu – nu a lui Gigi Becali, nu a lucrătorilor de la club, nu a rudelor și cu atât mai puțin a prietenilor latifundiarului. Poate că ministerul va vrea să țină deoparte brandul de asocierea cu Becali. Poate că va decide să-l dea pe mâna unui alt investitor interesat. Poate că va dori să obțină un profit de pe urma unei mărci la a cărei afirmare au pus umărul, de-a lungul timpului, o mulțime de membri ai Armatei. Ultima variantă pare cea mai plauzibilă.
Locotenent colonelul Florin Talpan, jurist la MApN, a explicat deja pentru ProSport că ministerul e dispus să lase în continuare acest brand care-i aparține în exploatarea actualului beneficiar. Numai că nu gratis. Pare firesc, ținând cont că, în ultimii ani, Becali a profitat enorm atât ca bani, cât și ca imagine de pe urma unui nume la ridicarea căruia n-a avut nicio contribuție, ba mai mult, n-a ezitat să-i batjocorească public trecutul în câteva rânduri.
Tocmai aici este miza. Discuțiile iscate aparent din senin în ultimele ore pe tema „ce nevoie are Armata de brandul ăsta” par să aibă ca scop final exercitarea unei presiuni asupra celor de la minister. Se urmărește impunerea ideii că MApN n-are ce face cu această marcă și că ar fi oportun ca Becali să folosească mai departe gratuit această tiparniță de bani care este Steaua. Conform datelor furnizate chiar de oficialii clubului la startul acestui sezon, încasările Stelei au fost de 37 de milioane de euro, iar bugetul pentru noul campionat, circa 16 milioane. Profit: 21 de milioane de euro. Într-un singur an. Bani pe care latifundiarul nu e dispus să-i împartă nici măcar cu proprietarul de drept.
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER