:format(webp):quality(80)/https%3A%2F%2Fwww.prosport.ro%2Fwp-content%2Fuploads%2F2025%2F03%2FRomania-Bosnia-1.jpeg)
Cristi Balaj a acuzat greșeli mari de arbitraj la meciurile cu Bosnia și San Marino din preliminariile Cupei Mondiale.
Președintele CFR-ului a dezvăluit cum a fost „furată” naționala lui Mircea Lucescu de două lovituri de la 11 metri.
Cristi Balaj consideră că România a fost privată de un penalty clar la meciul cu Bosnia, scor 0-1, din preliminariile Cupei Mondiale.
Tahirovic a comis un henț în careu, dar Danny Makkelie a refuzat să acorde lovitură de la 11 metri pentru naționala lui Mircea Lucescu.
Președintele CFR-ului l-a acuzat pe arbitrul din camera VAR că i-a prezentat centralului doar unghiul dinspre tribuna a doua.
„Cu Bosnia, de exemplu, încercam să înțeleg și am făcut o analiză amplă. Se pare că a creat confuzie și faptul că arbitrul a fluierat henț dacă rețineți.
Deci arbitrul a sancționat henț, doar că a dat lovitură liberă din afara suprafeței de pedeapsă. Arbitrul VAR judecă și nu îl mai cheamă pe central să vadă exact locul incorectitudinii și îi comunică faptul că a fost în careu hențul, apoi l-a rugat să revadă faza.
Arbitrul din camera VAR poate să considere că nu a fost cu intenție pentru că nu există altă justificare atâta timp cât s-a acordat henț în timpul jocului.
Arbitrul din camera VAR trebuia să îi comunice doar locul incorectitudinii. Din punctul meu de vedere este un penalty indiscutabil pentru că mingea a venit de la distanță mare și apărătorul știa tot timpul unde este mingea.
Faptul că depărtezi mâna de corp atât de mult trebuie să sancționezi pentru henț. Ce am rămas dezamăgit, arbitrul din camera VAR i-a prezentat centralului Makkelie doar unghiul dinspre tribuna a doua.
Adică arbitrul nu a văzut în timpul analizei cât de mult a fost depărtată mâna de corp, chiar dacă a văzut faza de mai multe ori.
Acest lucru în schimb se vede clar dacă facem un stop cadru sau dacă am fi avut o reluare cu camera dinspre tribuna 1”, a declarat Balaj la Fanatik.
Cristi Balaj, președintele CFR-ului, consideră că naționala României trebuia să beneficieze de un penalty și la meciul cu San Marino.
„A pornit de la 30 de metri și s-a dus în acea zonă în care se afla mâna depărtată de corp a apărătorului și el nu a făcut niciun gest să o retragă din acea zonă. Mai clar de atât nu se poate.
În meciul cu San Marino de ce a fost chemat arbitrul la VAR? A fost chemat pentru că arbitrul din camera VAR învață același regulament ca cel din teren și a considerat că este penalty.
Observatorul când intră în vestiar constată că unul dintre cei doi a greșit. Hai să vedem care. Arbitrul din teren greșește de două ori”, a spus Balaj.