Scandalul LGBTQ atinge proporții uriașe la Campionatul Mondial din Qatar 2022: Harry Kane vrea să sfideze FIFA
Căpitanul Angliei, Harry Kane, este gata să sfideze FIFA și să poarte banderola One Love, cu simbolul mișcării LGBTQ, curcubeul, la meciul de deschidere cu Iranul al naționalei lui Gareth Southgate de la CM2022 din Qatar.
Decizia golgheterului Angliei va duce la un scandal internațional între FA și forul mondial, care va avea drept finalitate o amendă usturătoare și alte sancțiuni ce vor fi stabilite ulterior.
Căpitanul Angliei Harry Kane vrea să se folosească de poziția sa de lider pentru a-și arăta suportul pentru comunitatea LGBTQ, într-o țară precum Qatarul, unde homosexualitatea este interzisă prin lege
Chiar dacă șefii FIFA au încercat să îi influențeze pe membrii delegațiilor prezente la CM2022 din Qatar și a transmis directive ca utilizarea banderolelor de căpitani ai echipelor naționale să fie doar pentru a promova mesaje oficiale, golgheterul Angliei, Harry Kane, a decis să sfideze forul mondial încă de la primul meci al selecționatei pregătite de Gareth Southgate.
Decizia lui Kane are susținerea totală a Asociației de Fotbal din Anglia (FA).
Un purtător de cuvânt al FA a clarificat poziția forului englez:
„Noi respectăm banderolele FIFA, dar susținem total banderola One Love”.
FIFA a încercat să înăbușe din fașă orice încercare de protest a naționalelor calificate la CM2022 la adresa autorităților din Qatar și le-a ordonat tuturor membrilor afiliați prezenți în Orientul Mijlociu să poarte banderole doar cu sloganurile oficiale ale forului mondial.
Poziția adoptată de FA și Harry Kane ar putea duce la încălcarea articolului 4.5 al FIFA, formulat de către International Football Association Board, care spune în mod clar:
„Echipamentul de joc nu trebuie să aibă nicio imagine, slogan sau simbol de natură personală, politică sau religioasă. Jucătorii nu au voie să dezvăluie elemente vestimentare pe care să fie inscripționate sloganuri, simboluri sau imagini de natură politică, religioasă, personală sau publicitară, altele în afară de logoul producătorului echipamentului sportiv respectiv.
Pentru orice abatere, jucătorul sau echipa va fi sancționat/ă de către organizatorul competiției, federația națională de fotbal sau de către FIFA”.
Cu doar o zi înaintea startului CM 2022 din Qatar, FIFA a introdus propriile banderole, ce conțin mesaje sociale compuse în parteneriat cu Națiunile United, pe care toate cele 32 de naționale calificate la turneul final ar trebui să le poarte.