Cupa României a ieșit treptat din anonimat. De la o competiție pe care granzii o tratau cu superficialitate, Cupa s-a transformat într-un adevărat eveniment la care au luat parte atât cei implicați direct, cât și spectatorii și telespectatorii. Poate singurul eveniment sportiv intern tratat serios din toate punctele de vedere. Cum s-a ajuns aici? ProSport îți prezintă cele trei elemente fundamentale care au făcut Cupa României, cu apogeul la finală, un eveniment de top.
1. Bani mai mulți și organizare de top
Bonsurile pe care formațiile calificate în urmă cu câțiva ani în fazele superioare ale competiției le primeau erau infime. Fără o motivație financiară semnificativă era normal ca și interesul echipelor să scadă. Mai ales al celor importante în jurul cărora gravitează și cei mai mulți suporteri. De la 30.000 de euro pe care îi încasa Dinamo după finala câștigată în 2005 la cei 300.000 primiți de Steaua ieri e o creștere semnificativă. Într-o perioadă în care chiar și cluburile mari au probleme financiare, acești bani contează enorm. Firma SEG a preluat organizarea Cupei României în urmă cu patru ani și a schimbat din temelii structura competiției. Un țintar bine stabilit, care să nu sufere modificări și care să nu se suprapună cu partide din alte competiții, a fost prima măsură adoptată. Până atunci Cupa României părea să fie doar o corvoadă pentru cluburi, iar meciurile erau stabilite după ureche. S-a ajuns chiar în situația în care finala din 2006 să fie în același timp cu ultimul act al Champions League dintre Barcelona și Arsenal.
2. Parteneri puternici și campanii pe măsură
Proiectul de revitalizare a Cupei nu putea să reușească fără un sponsor puternic în spate. Timișoreana este în prezent imaginea competiției, iar campaniile producătorului de bere legate de Cupă au crescut de la an la an. Anul acesta, în „Drumul Mingii”, 1.000 de oameni au parcurs 2.400 de kilometri cu mingea la picior. Timișoreana s-a încăpățânat să promoveze legendele fotbalului într-un moment în care în prim-plan sunt clovnii. „A fost cea mai mare campanie a unui sponsor din fotbalul românesc din istorie”, au spus organizatorii. Și show-ul de lumini din pauza finalei de la Brașov a arătat că, în sfârșit, aceasta a devenit un supereveniment. Pentru acesta a fost contractată o firmă nemțească ce are în portofoliu evenimente precum Olimpiada din Beijing sau Eurovision 2011.
3. Transmisie de finală europeană
La o partidă de Liga I sunt folosite, în medie, șase sau șapte camere de filmat pentru transmisie. Steaua – Dinamo de la Brașov, transmis de PRO TV, a fost filmată cu 23 de camere, aici incluzând și una amplasată pe Tâmpa pentru o vedere panoramică de excepție. Nu s-a pierdut nimic și nimic n-a fost la întâmplare! Nici măcar spectacolul de lumini din pauză care, pentru prima dată, a fost transmis integral, pe Sport.ro. Ca o dovadă că finala Cupei României a fost un adevărat eveniment mediatic, meciul a putut fi urmărit și pe mobil. 67.000 de oameni au văzut derby-ul pe telefonul mobil, această cifră depășind cu 60 la sută precedentul record de audiență pe acest segment. Și prezentarea echipelor de start a fost una specială, fiind realizată o grafică pe care o mai folosesc doar britanicii de la Sky Sports.
În plus, PRO TV a promovat finala așa cum merită un eveniment de top și a fost răsplătită cu o audiență cu care se mai poate lăuda doar show-ul „Românii au talent”.
Ortec TSS reprezintă meciul sub forma unui grafic al eficienței. Pe sferturi de oră este ales cel mai eficient jucător și grafic este desenată eficiența echipei, cu vârfuri în cele mai bune momente, golurile. Se observă că Steaua (linia roșie) a fost mai eficientă aproape permanent, în special în repriza a doua. Dinamo (linia albastră) a avut degeaba posesia, momentele cu adevărat reușite fiind puține – în debutul reprizelor și la gol.
4.289.000 de oameni au la Pro TV finala Cupei în minutul de aur, la ora 23.12. Pe toata durata partidei, între 21-15 și 23.15, aproape 3.5 milioane de români au fost pe Pro TV
P.S.: O lecție de „uite că se poate!” pentru LPF, care are sponsori puternici, dar îi tratează cu amatorism, îngropându-și propria competiție și îndepărtând-o de oameni.
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER