O poveste de succes!** Finala Cupei României a demonstrat că sportul încă mai poate fi un eveniment de top

Cupa României a ieșit treptat din anonimat. De la o competiție
pe care granzii o tratau cu superficialitate, Cupa s-a transformat
într-un adevărat eveniment la care au luat parte atât cei implicați
direct, cât și spectatorii și telespectatorii. Poate singurul
eveniment sportiv intern tratat serios din toate punctele de
vedere. Cum s-a ajuns aici? ProSport îți prezintă cele trei
elemente fundamentale care au făcut Cupa României, cu apogeul la
finală, un eveniment de top.

1. Bani
mai mulți și organizare de top

Bonsurile pe care formațiile calificate în urmă cu câțiva ani în
fazele superioare ale competiției le primeau erau infime. Fără o
motivație financiară semnificativă era normal ca și interesul
echipelor să scadă. Mai ales al celor importante în jurul cărora
gravitează și cei mai mulți suporteri. De la 30.000 de euro pe care
îi încasa Dinamo după finala câștigată în 2005 la cei 300.000
primiți de Steaua ieri e o creștere semnificativă. Într-o perioadă
în care chiar și cluburile mari au probleme financiare, acești bani
contează enorm. Firma SEG a preluat organizarea Cupei României în
urmă cu patru ani și a schimbat din temelii structura competiției.
Un țintar bine stabilit, care să nu sufere modificări și care să nu
se suprapună cu partide din alte competiții, a fost prima măsură
adoptată. Până atunci Cupa României părea să fie doar o corvoadă
pentru cluburi, iar meciurile erau stabilite după ureche. S-a ajuns
chiar în situația în care finala din 2006 să fie în același timp cu
ultimul act al Champions League dintre Barcelona și Arsenal.

2.
Parteneri puternici și campanii pe măsură

Proiectul de revitalizare a Cupei nu putea să reușească fără un
sponsor puternic în spate. Timișoreana este în prezent imaginea
competiției, iar campaniile producătorului de bere legate de Cupă
au crescut de la an la an. Anul acesta, în „Drumul Mingii”, 1.000
de oameni au parcurs 2.400 de kilometri cu mingea la picior.
Timișoreana s-a încăpățânat să promoveze legendele fotbalului
într-un moment în care în prim-plan sunt clovnii. „A fost cea mai
mare campanie a unui sponsor din fotbalul românesc din istorie”, au
spus organizatorii. Și show-ul de lumini din pauza finalei de la
Brașov a arătat că, în sfârșit, aceasta a devenit un
supereveniment. Pentru acesta a fost contractată o firmă nemțească
ce are în portofoliu evenimente precum Olimpiada din Beijing sau
Eurovision 2011.

3.
Transmisie de finală europeană

La o partidă de Liga I sunt folosite, în medie, șase sau șapte
camere de filmat pentru transmisie. Steaua – Dinamo de la Brașov,
transmis de PRO TV, a fost filmată cu 23 de camere, aici incluzând
și una amplasată pe Tâmpa pentru o vedere panoramică de excepție.
Nu s-a pierdut nimic și nimic n-a fost la întâmplare! Nici măcar
spectacolul de lumini din pauză care, pentru prima dată, a fost
transmis integral, pe Sport.ro. Ca o dovadă că finala Cupei
României a fost un adevărat eveniment mediatic, meciul a putut fi
urmărit și pe mobil. 67.000 de oameni au văzut derby-ul pe
telefonul mobil, această cifră depășind cu 60 la sută precedentul
record de audiență pe acest segment.
Și prezentarea echipelor de start a fost una specială, fiind
realizată o grafică pe care o mai folosesc doar britanicii de la
Sky Sports.

În plus, PRO TV a promovat finala așa cum merită un eveniment de
top și a fost răsplătită cu o audiență cu care se mai poate lăuda
doar show-ul „Românii au talent”.

Ortec TSS reprezintă meciul sub forma unui grafic al eficienței.
Pe sferturi de oră este ales cel mai eficient jucător și grafic
este desenată eficiența echipei, cu vârfuri în cele mai bune
momente, golurile. Se observă că Steaua (linia roșie) a fost mai
eficientă aproape permanent, în special în repriza a doua. Dinamo
(linia albastră) a avut degeaba posesia, momentele cu adevărat
reușite fiind puține – în debutul reprizelor și la gol.

4.289.000 de
oameni au la Pro TV finala Cupei în minutul de aur, la ora 23.12.
Pe toata durata partidei, între 21-15 și 23.15, aproape 3.5
milioane de români au fost pe Pro TV

P.S.: O lecție de „uite că se poate!” pentru LPF, care are
sponsori puternici, dar îi tratează cu amatorism, îngropându-și
propria competiție și îndepărtând-o de oameni.

Publicat: 27 05. 2011, 08:46
Actualizat: 27 05. 2011, 08:53