Reacția lui Răzvan Burleanu după ce Gică Popescu a spus că noul format din Cupa României este „ridicol, de noaptea minții”: „E posibil să aibă nevoie de mai mult timp să înțeleagă”
Vineri, la scurt timp după Dinamo – Farul 0-2, Gică Popescu a spus că noul format din Cupa României este „ridicol, de noaptea minții”, iar o zi mai târziu a venit și reacția lui Răzvan Burleanu. Președintele Federației Române de Fotbal a încercat să prezinte câteva argumente care să demonstreze că schimbarea competiției este una benefică.
„E posibil ca cei care participă în fenomenul fotbalistic să aibă nevoie de mai mult timp să înțeleagă”. Reacția lui Răzvan Burleanu după ce Gică Popescu a spus că noul format din Cupa României este „ridicol, de noaptea minții”
Noul format din Cupa României a stârnit multiple controverse și nemulțumiri la nivelul fotbalului românesc. În competiție regăsim 4 grupe a câte 6 echipe. Însă, fiecare formație joacă doar 3 partide în faza grupelor, astfel că nu ajunge să se dueleze cu fiecare adversară.
De asemenea, tot în faza grupelor, echipele clasate mai bine în sezonul precedent vor juca în deplasare. Astfel, s-a ajuns în situația în care Farul Constanța, campioană a României în sezonul 2022 – 2023, să aibe programate toate duelurile din Grupa D în deplasare: cu FC Voluntari, Gloria Buzău și Universitatea Craiova.
„Noul format? Ridicol! Nu știu care a fost mintea luminată care a decis o astfel de competiție, un astfel de țintar… Noi suntem echipa campioană și jucăm trei meciuri în deplasare?!
Nu înțeleg cum noi, echipa campioană, jucăm trei meciuri în depalsare. Ridicol, de noaptea minții, n-am crezut că poate exista așa ceva!”, a tunat Gică Popescu, președintele Farului Constanța.
Sâmbătă, 23 septembrie, Răzvan Burleanu a reacționat după aceste nemulțumiri și a transmis că persoanele „care participă în fenomenul fotbalistic” ar putea „să aibă nevoie de mai mult timp să înțeleagă modificările aduse” competiției:
„Întotdeauna când se modifică formatele competiționale, e posibil ca cei care participă în fenomenul fotbalistic, fie că vin din partea cluburilor, fie că sunt reprezentanți ai suporterilor, ai mass-media, ai sponsorilor, să aibă nevoie de mai mult timp să înțeleagă modificările aduse.
Când ne uităm la Cupa României, trebuie să ne uităm în primul rând la mesajul pe care această competiție vrea să îl transmită.
Când vorbim despre Cupa României vorbim despre inima fotbalului, este singura competiție, singura oportunitate pe care orice club din România, indiferent de eșalonul de unde vine, o are de a câștiga acest trofeu la finalul sezonului.
Dacă ne uităm din această perspectivă, înseamnă că tot formatul competițional trebuie construit astfel încât să oferi șanse reale fiecărei echipe de a-și îndeplini acest vis, chiar dacă cu siguranță traseul este unul anevoios”, a declarat Răzvan Burleanu.
Președintele FRF a venit și cu cifre: „Vorbim de o creștere cu 40% a audiențelor, 50% a veniturilor din sponsorship”
În continuare, Răzvan Burleanu a prezentat câteva dintre beneficiile pe care le-a adus fotbalului din țară noul format al Cupei României:
„Vorbim de creștere de peste 40% a audiențelor TV, o creștere cu peste 50% a veniturilor din sponsorship, atunci când ne uităm pe stadioane, vedem stadioane care sunt sold-out în Cupa României, la o oră distanță după ce și-au scos la vânzare biletele (n.r. – referire la cazul singular de la FC Bihor, aflată în grupă cu FCSB și Dinamo).
Cupa României reprezintă astăzi cea mai frumoasă poveste pe care o putem propune fotbalului atunci când vine vorba despre solidaritate. Fiindcă în general solidaritatea ne place când cei de deasupra noastră, echipele din Champions League, susțin financiar participarea echipelor noastre. Când e timpul să fim și noi solidari cu ceilalți mai uităm acest lucru. Cu cât va trece timpul și cluburile noastre vor cunoaște și noile formate competiționale la nivel european vor deveni din ce în ce mai apreciativi, cred că e o chestiune de timp”, a adăugat președintele Federației Române de Fotbal.