Sezonul 2013/2014 este cel mai bun sezon din istoria Stelei în ceea ce privește partea financiară. Clubul campion a reușit să atragă în acest sezon încasări totale de aproximativ 40 de milioane de euro, majoritatea fondurilor având ca sursă UEFA, mai exact fondul de premiere al forului fotbaistic european. Peste 10% din totalul încasărilor, mai exact 4,61 milioane euro, au intrat în club ca urmare a vânzării biletelor de intrare la meciurile de pe teren propriu – 3,81 milioane din Liga Campionilor și 0,8 milioane din Liga I. Organizarea finalei Cupei dintre Steaua și Astra a dat ocazia Federației Române de Fotbal să simtă puterea campioanei de a atrage suporterii la stadion, implicit încasările importante din ceea ce înseamnă vânzările de bilete.
Petrolul – CFR Cluj, finala cu cei mai puțini spectatori
Federația Româna de Fotbal a organizat trei finale ale Cupei României în istoria Național Arena. Cel mai mare stadion din România a găzduit finala Dinamo – Rapid 1-0 din 2012 și finala Petrolul – CFR Cluj 1-0 în 2013. În niciunul dintre cele două cazuri forul fotbalistic nu a reușit să epuizeze toate biletele scoase în vânzare. Dacă în 2012 au fost vândute aproximativ 40.000 de bilete, anul trecut au fost prezenți la finală numai 29.343 de spectatori. Prețurile extrem de mari stabilite la finala din 2012 (între 20 de lei la peluze și 700 de lei VIP1) au adus totalul încasărilor din bilete la aproximativ 600.000 de euro. Un an mai târziu, spectatorii de la finala Petrolul – CFR Cluj au adus federației 343.000 de euro.
Petrolul a câștigat Cupa României în 2013 la capătul unei finale cu CFR Cluj la care au asistat 29.343 de spectatori. Foto: ProSport
Spectatori mai mulți în 2014, prețuri mai mari în 2012
În acest context, încasările FRF la acest capitol au toate șansele să fie depășite în acest an, la finala Steaua – Astra Giurgiu, meci pentru care au fost epuizate deja peste 52.000 de bilete. Chiar dacă biletele au prețuri mult mai mici decât la finala din 2012, biletele pentru meciul de vineri au fost epuizate în timp record, iar încasările sunt pe măsură. Doar locurile premium (lojele și locurile VIP) au adus încasări de circa 272.000 de euro, restul biletelor vândute completând suma până la 650.000 de euro. Dacă Astra Giurgiu a contribuit pentru cele 7.000 de bilete ce îi sunt rezervate la Peluza 1 Nord a Arenei Naționale, Steaua a beneficiat de 12.748 de bilete la Peluza 2 Sud, iar majoritatea biletelor vândute online sau la casele de bilete au fost cumpărate tot de fani ai Stelei.
Rețeta financiară obținută de Federația Română de Fotbal în urma finalelor de Cupă
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER