Ultimii dintre românii plecați din țară să susțină naționala la meciul de sâmbătă, de la Larnaca, au revenit în țară abia miercuri în zori, cu o cursă a companiei Wizzair. Zborul W43030 le-a dat emoții serioase pasagerilor care, în ciuda orei târzii, au umplut avionul.
„Nici pentru duminică, nici pentru luni, nu am mai găsit bilete. Probabil s-au dat toate de la tragerea la sorți. Lumea a profitat și de vremea excelentă pentru plajă și și-a prelungit sejurul cu 2-3 zile, în condițiile astea”, au transmis câțiva dintre pasageri. Pentru unii, a fost timp suficient să viziteze și alte orașe de pe insulă, precum Nicosia sau Limassol, după victoria de la Larnaca.
Zborul a fost unul fără probleme, până cu câteva minute înaintea aterizării de la București, de pe Aeroportul Henri Coandă.
Nici măcar o dată nu au fost semnalate turbulențe, și totul părea o călătorie fără emoții pentru românii întorși din Cipru, unde au urmărit meciul echipei naționale. Și totuși, au fost mari emoții, înainte ca avionul să pună roțile pe pistă.
„Mai avea 2-3 de metri până să aterizeze, când s-a ridicat din nou, brusc, precum o rachetă. Nimeni nu a înțeles nimic”, au vorbit martori oculari. Echipajul a transmis că s-a luat decizia ca aterizarea să fie amânată din cauza… vântului „care s-a întețit brusc în București”.
Comandatul aeronavei Airbus de pe această cursă a fost Mihai Sturzu, fost component al trupei Hi-Q, cel care de câțiva ani pilotează avioane de linie. Cu câteva minute înainte de aterizare, Sturzu le vorbise oamenilor din cabină despre vremea liniștită de la București, dar cu „multe grade mai puțin decât la Larnaca”. Până la urmă, după 10-15 minute de survol deasupra Capitalei, răstimp în care călătorii au fost invitați să fotografieze orașul noaptea, avionul a aterizat perfect, cel mai probabil pe o altă pistă, mult mai lungă, decât cea pe care ar fi trebuit să ajungă inițial.
ProSport a luat legătură cu un specialist din cadrul ANM pentru a verifica dacă, într-adevăr, au existat probleme cu vântul aproape de ora 2.40, cea la care cursa Larnaca – București ar fi trebuit să aterizeze pe Otopeni. „Nu a bătut vântul, nu a fost nimic notabil care să pună în pericol aterizarea avioanelor”, au declarat surse oficiale.
Procedeul descris mai sus, denumit în lumea aviației „go around” este unul standard când piloții, dintr-un motiv sau altul, consideră că nu pot ateriza în condiții de siguranță. Dar, mulți dintre pasageri au tras o sperietură serioasă în momentul în care avionul s-a ridicat din nou deasupra orașului.
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER