Ce se întâmplă cu Țiriac Air, compania aviatică a celui mai bogat român, după ce frații Pavăl și-au mutat aeronava de 9.000.000 de euro la alt operator aerian

Compania aviatică a celui mai bogat român, Țiriac Air, trece printr-o reorganizare, după ce frații Pavăl și-au mutat aeronava de 9.000.000 de euro la alt operator aerian.

Țiriac Air a renunțat în ultimele două luni la avioanele G200 și Phenom 300E, iar în momentul de față compania aviatică a redus flota la un singur avion, Global 5000 și un elicopter, AW139.

Aeronava Phenom 300E, deținută de frații Dragoș și Adrian Pavăl, patronii Dedeman, a fost mutată în luna august a acestui an la operatorul My Jet.

Țiriac Air e compania aviatică a celui mai bogat român

Aceasta este, astfel, a treia aeronavă care iese din flota Țiriac Air în ultimele luni, după ce operatorul, parte din Țiriac Holdings, a retras ultimul avion Global 6000 în iunie 2024, iar în luna iulie a acestui aeronava Gulfstream Aerospace G200 a fost transferată companiei austriece Avcon Jet, potrivit iAMsport.

Compania aviatică Țiriac Air a fost Fondată în 1997 ca parte a Țiriac Group, iar aceasta a atins un standard ridicat de excelență, devenind lider pe piața românească în oferirea de servicii specializate pentru călătorii de afaceri, zboruri VIP și aviație generală.

Țiriac Air este singura companie privată din România care dispune de un terminal business și are o bază fixă de operare la Aeroportul Internațional Henri Coandă.

Ion Țiriac, pasiune pentru avioane

Miliardarul Ion Țiriac are o pasiune pentru avioane, recent acesta achiziționând o nouă aeronavă în valoare de 60.000.000 de euro.

„Mi-am luat medicalul acum trei săptămâni, iar acum zece zile am stat în cușcă cinci ore, în simulator la Dubai, că nu mai fusesem de mult în simulator. În fiecare an trebuie să fac aceste teste, pentru că altfel nu am voie să pilotez, iar medicalul trebuie să-l fac la șase luni. Cât timp am medicalul, nu am niciun fel de problemă. Am și copilot, normal. Avioanele pe care le pilotez eu, nu sunt single pilot.

Eu am acum un avion care mă duce la Beijing. De aici la Hong Kong. 14 ore! Am un avion, care e aproape nou, am schimbat cu altul, care ăsta zboară cu 1000 de mile mai mult. L-aș vinde, dacă doriți. Un avion din ăsta nou costă vreo 60 de milioane de euro. Acesta este un avion relativ nou. După 15 ani îl desface complet și îl pune înapoi, ca să vadă dacă are ceva. Avionul iese nou, zero kilometri. Dacă vrei să-l vinzi, nu mai iei 20 de milioane pe el”, a povestit magnatul Ion Țiriac la „Prietenii lui Ovidiu”.

Publicat: 20 09. 2024, 23:01