First Bank, Alpha Bank și OTP Bank sunt cele trei bănci cunoscute care dispar din România, în 2024! Două dintre cele mențioante au fost cumpărate, în timp ce una a ales să fuzioneze cu o altă bancă
De asemenea, sponsorul care a susținut-o pe Simona Halep la greu a dat lovitura și a mai cumpărat o bancă importantă, după cum informează ultimele rapoarte din presa de specialitate.
Anul 2024 vine cu noi schimbări importante la nivel economic pentru România, iar potrivit celor mai recente rapoarte apărute în presa de specialitate, nu mai puțin de trei bănci vor dispărea în perioada imediat următoare.
Dintre acestea, două vor fi cumpărate. Este vorba despre First Bank, instituție ale cărei acțiuni vor fi achiziționate, în proporție de 99,98%, de către grupul italian Intesa San Paolo Bank. Anterior, First Bank a fost deținută de fondul de investiții american J.C. Flowers & Co.
De asemenea, OTP Bank va fi dispărea definitiv de pe piața din România, după ce a fost cumpărată integral de Banca Translivania, sponsorul care a susținut-o pe Simona Halep la greu.
Și, conform economica.net, de pe piață va dispărea și Alpha Bank România, care va fuziona cu Unicredit. În urma acestei tranzacții, Unicredit Bank România va deveni a treia bancă a țării din punct de vedere al activelor totale, dezvăluie sursa citată.
Odată cu preluarea OTP Bank, Banca Transilvania dă o nouă lovitură pe piața din România, după ce în trecut a mai cumpărat și Volksbank România, Bancpost și Idea Bank.
Mulțumită acestor achiziții, Banca Transilvania a ajuns să ocupe în prezent primul loc pe piața din România, cu o cotă de piață de circa 22%, după cum dezvăluie sursa menționată mai sus.
Banca Transilvania a fost în ultimii ani unul dintre cei mai puternici sponsori ai Simonei Halep și a rămas alături de sportivă inclusiv în perioada de cumpănă de după octombrie 2022, când constănțeanca a fost suspendată provizoriu pentru dopaj.
În noiembrie 2023, când Simona era suspendată deja de mai bine de un an, Banca Transilvania lansa în spațiul public un spot publicitar cu fostul lider WTA:
„Drumul greu e să continui, chiar dacă nu știi unde duce. Și înseamnă să lupți chiar și atunci când pare că nu câștigi. Nu e ușor, dar trebuie să fac față”, spunea Halep în reclama respectivă, în timp ce urca în alergare pe o dună de nisip, noaptea, în deșert.
Respectivul spot a fost interpretat ca un gest de susținere la adresa Simonei și a ajuns să fie preluat de presa internațională:
„Banca Transilvania se inspiră din bătălia Simonei Halep”, titra publicația Women’s Tennis Blog la acel moment.
„Jucătorii pierd adesea sponsori atunci când se confruntă cu acuzații de dopaj.
Lupta dificilă a Simonei Halep pentru a reveni în competiție servește drept o narativă inspiratoare a perseverenței prezentată într-o reclamă recentă pentru o bancă românească”, notau în continuare jurnaliștii de la sursa citată.
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER