Ministrul Transporturilor anunță că România nu este în pericol de a pierde organizarea CE 2020: „Vorbim despre o legătură de cale ferată între București și Aeroportul Otopeni. L-aș numi un metrou de suprafață!”
România a fost desemnată să organizeze patru partide la Campionatul European din 2020. Meciurile se vor juca în București, pe Arena Națională, iar țara noastră trebuie să pună la punct infrastructura de transport, cel puțin, pentru a putea asigura deplasarea echipelor și suporterilor.
Sorin Bușe, ministrul Transporturilor, spune că Magistrala 6 (1 Mai – Otopeni) va fi gata abia în 2021, adică la un an după Campionatul European, dar poate fi găsită o soluție de compromis.
Sorin Bușe a declarat că se lucrează la o magistrală de suprafață care să lege orașul de Aeroportul Otopeni, iar proiectul se va desfășura în două etape.
„Din nou se pune problema Campionatului de fotbal și faptul că realizarea metroului va depăși data campionatului, deci metroul este prevăzut în 2021. Noi o să încercăm dacă putem să accelerăm proiectul, dar sunt lucrări complexe și nu vrem să accelerăm în detrimentul calității. Am o altă veste bună pe care o anunț acum, dar o să o confirm în două săptămâni. Vorbim despre o legătură de cale ferată între București și Aeroportul Otopeni. L-aș numi un metrou de suprafață. Este o soluție foarte creativă și foarte modernă care exista într-un dosar în minister la un colaborator. Este un proiect extraordinar, care a fost prezentat internațional, am impresia chiar premiat, care este ușor de realizat, cu un termen de execuție foarte scurt.
În prima etapă, până când metroul va fi gata, va asigura legătura Bucureștiului cu Aeroportul Otopeni. În cea de-a doua etapă — și acolo poate fi cadențat, garniturile de tren pot fi cadențate la 15 minute, în funcție de traficul de la Otopeni — se pot orienta înspre București și spre țară. Avantajul față de metrou este că poate funcționa și noaptea, la o cadență mai redusă. În momentul în care metroul va fi pus în folosință, în 2021, cadența poate fi scăzută, iar această conexiune se va reorienta înspre București și spre țară. Deci, noi dorim ca atunci să atragem către Otopeni legături din Brașov, din Ploiești, chiar ne gândim din sudul Bulgariei, pentru a cuantifica la capacitate maximă Aeroportul Otopeni”, a declarat Bușe în cadrul emisiunii online „De vorbă cu ministrul tău”.