ProSport a împlinit azi 27 de ani! Istoria ne obligă și continuă. Cronologia unui brand de excepție

2 iulie 1997 este ziua de naștere a brandului ProSport. Prima ediție tipărită s-a vândut în peste 80.000 de exemplare, azi 4,5 milioane de cititori lunar urmăresc www.prosport.ro.

ProSport este, poate, cel mai important nume din presa sportivă românească. iar cifrele sunt și azi de partea sa.

ProSport, 27 de ani de istorie! Care este cronologia unui brand de excepție

Ideea ziarului de sport care să contracareze jucătorii de pe piață s-a născut la începutul lui 1997, acum fix 27 de ani, în urma unor discuții îndelungi între Adrian Sîrbu, Ovidiu Ioanițoaia și Cătălin Tolontan.

Prețul inițial al ziarului a fost de 1.400 de lei. Din acel moment ProSport a realizat mai multe premiere pe piața media din România. A devenit primul ziar full-color din România. A fost primul ziar care a depășit 100.000 de exemplare tipărite pe ediție.

A fost primul ziar de sport care a tipărit ediții în afara țării și primul ziar care a oferit ediții speciale la stadion, înainte și după terminarea partidei. Și ziarul care a depășit în scurt timp bariera celor 200.000 de copii vândute!

Bornele ProSport

  • 1997 – 2 iulie – „DINAMO IA TOT” a fost titlul cu care debuta ziarul ProSport în urmă cu 20 de ani pe piața presei scrise din România. Miercuri, 2 iulie 1997, apărea ziarul care, potrivit spuselor lui Gheorghe Hagi: „Va fi numărul 1”.
  • 2001 – 14 noiembrie – este data la care s-a inaugurat site-ul prosport.ro, cu ocazia barajului de calificare la Cupa Mondială din 2002, dintre România și Slovenia.
  • 2003 – marea schimbare! O echipă a plecat, alta s-a format! ProSport a fost preluat de trustul de presă Ringier, iar pe data de 15 iunie 2003 director al ziarului a devenit Cristian Țopescu. Dorin Chioțea a fost numit redactor-șef, iar prim redactor-șef adjunct a fost numit Marius Mitran.
  • 2004 – ProSport își consolidează poziția în plan local, tipărind ediții adaptate pentru Banat, Oltenia și Moldova
  • 2005, redactor-șef adjunct a devenit Dan Filoti, acesta ajungând și el, în cele din urmă, în fruntea ziarului.
  • 2008, ProSport a revenit în portofoliul lui Adrian Sârbu, iar la conducerea publicației s-au mai aflat, în funcția de redactor-șef, Lucian Lipovan, Costin Ștucan și Andru Nenciu.
  • 2013 – 9 decembrie – este data la care ProSport a trecut exclusiv pe online.
  • 2019 – Adrian Sârbu a cedat brandul ProSport către trustul de presă Gândul Media Network, singurul grup de presă din top 3 companii de presă online din România, cu capital 100% românesc.
  • 2020 – ProSport este condus de Adrian Artene, director editorial, și Andrei Trifan, redactor-șef.

Ce reprezintă ziua de 2 iulie 2024?

-27 de ani de istorie ProSport
-ziua jurnalismului sportiv
-ziua meciului istoric România – Țările de Jos de la Euro 2024

Ce înseamnă Ziua Jurnalistului Sportiv?

Ziua internațională a ziaristului sportiv este marcată anual, la data de 2 iulie, potrivit deciziei luate de Asociaţia Internaţională a Presei Sportive (AIPS) în 1994, arată aipsmedia.com.

Semnificaţia datei de 2 iulie vizează marcarea înfiinţării AIPS şi evidenţierea realizărilor, precum şi rolul jurnaliştilor sportivi din întreaga lume. Jurnalismul sportiv nu se rezumă doar la relatări şi statistici competiţionale, ci poate contribui la asigurarea păcii şi bunei înţelegeri între naţiunile implicate în diverse întreceri.

La mulți ani, ProSport!

Publicat: 02 07. 2024, 15:04