Războiul Adidas vs Nike, dus la un nou nivel. Trei „transferuri” care vor influența sportul mondial în 2015

  • Producătorul german de echipament sportiv Adidas a reușit o lovitura importantă pe piața managementului sportiv mondial. Începând cu anul 2015, Adidas va beneficia de serviciile a trei designeri experimentați, Denis Dekovic, Marc Dolce și Mark Milner, care până în acest an au lucrat pentru Nike, celălalt gigant în producția de echipament sportiv și principalul adversar al germanilor în lupta pentru supremație.

Cei trei designeri, foarte importanți în organigrama Nike, vor începe colaborarea cu Adidas din 2015, atunci când firma germană va deschide un birou creativ în Brooklyn, New York. Potrivit reprezentantilor Adidas, noul birou din New York „va fi un punct cultural important în cel mai influent oraș al Statelor Unite ale Americii și va ajuta la stabilirea unei legături între brandul nostru și cultura sportivă și stradală„.

Anunțul a fost făcut de Denis Dekovic pe contul personal de Instagram și a fost confirmat de departamentul de relații publice al Adidas.

Recunoscător pentru trecut, entuziasmat de viitor. Trei frați, trei visători, trei dungi. Echipa Adidas„, a fost mesajul lui Dekovic.

Cine sunt cei trei designeri ?

Denis Dekovic are o experiență de 20 de ani în crearea de încălțăminte sportivă în fotbal, baschet și tenis. A ocupat funcția de director global pentru liniile destinate fotbalului la Nike, iar de numele său se leagă succesul ghetelor Mercurial 9, Thiempo 5 și Hypervenom. Tot Dekovic a fost designer-ul care a creat ghetele Magista, folosite de 90 de fotbaliști la Cupa Mondială din Brazilia, printre care Sergio Busquets și Jack Wilshere.

Marc Dolce este un veteran al industriei, având 20 de ani de experiență în baschet și încălțăminte pentru femei, dar și în încălțămine pentru antrenament și alergat.

Mark Milner, la fel ca Marc Dolce, este un designer experimentat pe partea de baschet și încălțăminte pentru alergat. Despre el se spune că a avut o contribuție esențială în succesul înregistrat de ghetele Nike Free Run+.

Cifrele competiției Nike vs. Adidas

Anul acesta, pentru prima dată din sezonul 2009-2010, Nike a reușit să depășească Adidas la numărul de cluburi din cele mai importante cinci campionate de fotbal ale Europei cărora le asigură echipamentele de joc, Adidas rămânând lider doar în Anglia, acolo unde aprovizionează cinci echipe, cu două mai mult decât marea rivală.

Potrivit Repucom, Nike a ajuns să furnizeze echipamentul sportiv a nu mai puțin de 26 de cluburi din campionatele de top, cu cinci mai mult decât în sezonul trecut. În acest timp, Adidas a scăzut la 18 echipe, cu patru mai puține decât anul trecut. Revenirea spectaculoasă a celor de la Nike s-a observat și la Cupa Mondială din Brazilia, atunci când, pentru prima oară în istorie, producătorul american a sponsorizat mai multe echipe decât Adidas și a încălțat peste jumătate dintre fotbaliști.

Adidas a câștigat titlul de „Brandul Cupei Mondiale”
 
Una dintre cele mai intense bătălii ale Cupei Mondiale din Brazilia s-a dat la nivelul sponsorilor. Cu zece echipe sponsorizate de Nike, cu una mai mult decât Adidas, a fost pentru prima dată în istoria Cupei Mondiale când Adidas nu a deținut recordul de echipe sponsorizate.

Pe teren, lupta s-a dat până în faza semifinalelor, unde echipele îmbrăcate de Adidas, Argentina și Germania, au trecut de Brazilia și Olanda, naționale aflate în barca Nike. Astfel, Adidas a tranșat bătălia cu Nike încă dinaintea disputării ultimului act. De asemenea, James Rodriguez, câștigătorul titului de golgheter, a fost încălțat de producătorul german.

Din punctul de vedere al ghetelor folosite, Nike s-a putut mândri cu faptul că 53% dintre jucătorii prezenți în Brazilia i-au purtat creațiile. 79 de goluri au fost înscrise de jucători care purtau ghete Adidas, în timp ce reprezentanții Nike au punctat de 76 de ori. Cel mai important gol al Cupei Mondiale, marcat de Mario Gotze în minutul 112 al finalei dintre Germania și Argentina,  a fost reușit cu ghete Nike, jucătorul lui Bayern Munchen având un contract individual cu gigantul american.

Același Mario Gotze a oferit un moment controversat în 2013, atunci când a fost prezentat la Bayern Munchen. Deși se afla la un eveniment al clubului bavarez care are contract cu Adidas, fostul jucător al Borussiei Dortmund s-a prezentat într-un tricou cu sigla Nike, ceea ce a atras o reacție dură din partea Adidas: „Poza de la conferința de presă cu Mario Gotze ne-a surprins neplăcut. Este de neacceptat din punct de vedere al contractului, pentru că a fost vorba despre un eveniment oficial Adidas, partener al lui Bayern Munchen”, declara la acea vreme Oliver Bruggen, purtărtorul de cuvânt al Adidas.

articol scris de Cristi Voicu

Publicat: 27 09. 2014, 10:36
Actualizat: 27 09. 2014, 10:37