Ați auzit de Cosmin Hodor? Probabil că nu, dacă nu sunteți intimi ai tenisului. Domnul în cauză e, aflați acum această informație nerelevantă, manager de comunicare al Simonei Halep, nepot al lui Dumitru Hărădău – fost conducător la federația de tenis – și, bineînțeles, dar bineînțeles!, protejat al lui Ion Țiriac.
Ce vă închipuiți că presupune jobul acesta, manager de comunicare al numărului 1 mondial în tenis? Da, vă închipuiți corect: persoana investită cu răspunderea pentru imaginea campioanei ar trebui să fie o profesionistă măcar apropiată de calibrul pe care-l are Simona în teren. Printre multe altele, să fie comunicator cu experiență, tobă de teorie și foarte bine instruit în practică, abil, volubil, cu vastă cultură generală, excelent mânuitor al rețelelor de comunicare, să vină cu idei, să inițieze campanii, să aibă o mare inteligență emoțională, să fie cureaua de transmisie dintre clienta sa, fani, public, presă etc, etc, etc. Și, poate cu asta ar fi trebuit să începem, să știe limba română – ca primă și de bază condiție înaintea oricărei discuții.
Noi, românii, am avut luni, la prânz, de ce să bombăm pieptul. Pentru prima oară, pe teren au intrat, într-un meci de la Turneul Campioanelor, două compatrioate de-ale noastre: Simona și Bianca. Fabulos!
Partida a fost nemaipomenită, la cel mai înalt nivel posibil, și a avut de toate: ritm, suspans, răsturnări de situație, tenis de mare calitate. Simona a câștigat greu, în trei seturi, dar putea foarte bine să fie invers, pentru că Bianca luase primul set, iar pe-al doilea l-a pierdut abia în tie-break, scor 6-8.
Și zău că n-am întâlnit, luni, român care să nu fi fost împărțit între cele două fete. Sigur că fiecare are slăbiciunea lui, dar românii au fost cu sufletul și lângă Halep, și lângă Andreescu.
Că Simona reprezintă România, iar Bianca o altă țară este un amănunt peste care merită să trecem lejer. În patria asta care-și alungă fiii și fiicele, în locul ăsta unde miliardarii Securității pun semnul egal între cinstit și prost, ca să clameze sfidător că preferă hoții, în țara răstignită de neam-prostia și impostura elitelor corupte, să fii emigrant nu mai e demult ciudat sau condamnabil. Ne-au plecat 5 milioane de compatrioți, anul trecut s-au născut mai mulți copii români în străinătate decât în țară. Practic, nu există familie în România care să nu aibă parte de această dramă a rudelor rupte de acasă. Și, o știm prea clar cu toții, nimeni n-a ajuns să facă asta de prea mult bine aici.
Dar iată că, după acest fabulos Halep – Andreescu, vine însuși managerul de comunicare al Simonei. Și scrie pe Instagram, redau exact, cuvânt cu cuvânt, virgulă cu virgulă: „Astăzi, Simona, ne-a arătat odată în plus, că nu este nevoie să pleci din România pentru a face performanta la nivel înalt; românii trăiesc cu ideea greșită că rămânând în Romania nu pot face performanță. Bianca este o campioana a Canadei, iar propunerea Simonei pentru noi este sa fim campionii pentru România.
Trebuie să mulțumim și părinților Simonei care nu au ales ideea finanțării unei alte țări și a juca pentru un alt steag.
Asta este propunerea mea, să spună povestea unei alegeri; alegerea unui român de a face performanță sub steagul României și că dacă românii vor alegee să lupte sub un alt steag nu vom avea o Românie mai bună!”.
Dacă vreți mai multe detalii despre context, găsiți aici.
Ce-a înțeles, deci, domnul Hodor, pupila lui Țiriac și nepotul lui Hărădău, azi cocoțat pe imaginea publică a Simonei Halep? A înțeles că meciul de la Shenzhen a fost despre supremația celor de acasă asupra vânduților care au trădat, fugind după arginții străinilor.
Nu vreau să mă gândesc ce gândesc acum Bianca, părinții săi, rudele, toți românii plecați în străinătate care au citit aceste rânduri.
Sper și vreau să cred că mesajul lui Hodor nu ilustrează modul în care gândește Simona Halep. Dacă ar fi așa, dacă Simona ar gândi în acest fel, atunci ar fi oribil.
Independent de asta, ceea ce a scris apropiatul tenismenei este, de fapt, un cataclism de imagine pentru campioana din România. Un model “așa nu” de predat la școală, o prostie fără margini, o bazaconie pe care nici la beție n-ar trebui s-o scoată un adevărat manager de comunicare.
Din păcate, Simona, ajunsă azi la 28 de ani, nu va mai putea recupera timpul pierdut chiar dacă, prin absurd, mâine s-ar trezi la realitate. E un decalaj imens între performanțele sportive ale Simonei și forța brandului său. Dacă vă întrebați de ce campioana României are pe Twitter, de exemplu, doar 372.000 de urmăritori, iar Ana Ivanovic 2,8 milioane, Caroline Wozniacki 3,1 milioane și Eugenie Bouchard 1,7 milioane, de ce ea „nu vinde” cum ar trebui, răspunsul îl găsiți citind ce le duce capul pe personajele din jurul său.
P.S. Simona Halep a dat “like”, de pe contul său de Instagram, postării lui Cosmin Hodor. S-ar părea, totuși, că așa gândește și ea despre românii din străinătate. Asta e situația.
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER