EDITORIAL DANIEL NAZARE. Evoluția Giuleștiului: spre trecut sau către model occidental?
Postarea pe Facebook al unui angajat de la Rapid a inflamat spiritele în Giulești. Nu contează de ce nu merge atacul cu Njie și cu Boupendza, de ce Rapid nu e încă în playoff, de ce Marius Șumudică joacă la 0-0, contează o opinie.
E ca în politica ultimelor două săptămâni: e importantă Țara, Poporul, LGBT-ul, CCR și Biserica. În niciun caz situația economică, bugetul pe anul viitor, respectarea legii ori a Constituției.
Evoluția Rapidului către ce merge? Trecut sau model occidental? Opinie semnată de Daniel Nazare în ProSport
Fotbalul european e la nivelul în care se discută foarte puțin despre profitabilitate și despre predictibilitate. Noi încă regretăm ori, mai bine zis unii dintre noi, oftăm după fotbalul cu bani de la fabrici și uzine, iar alții plâng după fotbalul patronilor Iancu, Pădureanu, Borcea și Copos.
Ăla în care șefii aduceau bani de acasă și împrumutau cluburile pentru a lua apoi banii înapoi cu dobândă și în care transferurile se converteau în bani prin niște offshoruri.
Daniel Carciug, nu-l cunosc și nu știu ce hram poartă, în afară că am aflat că e specialist în marketing la Rapid, a venit cu o variantă care lasă în urmă, ca mentalitate mă refer, mâncătorii de semințe de „floare și bostan”. Ăla, că fotbalul bun era în trecut și că acolo trebuie să ne uităm ca să facem performanță azi.
Fiți atenți ce susține: „Bula de pe stadion este cea reală, autentică, și pentru cei de peste 30 de ani este în continuare preferată, dar să fim atenți la segmentul sub 30, care va forța cluburile să-și ajusteze strategiile de atragere și conversie a suporterilor.
Mai mult decât atât, în a doua etapă, nu va fi vorba doar despre a-i atrage, ci și despre modul în care vor consuma conținutul, și mai ales cum va fi monetizat. Lumea nu își va schimba tehnologia (pentru că aceasta va rămâne alături de noi mult timp), ci comportamentul.
Dacă mașina reprezenta cândva un simbol al libertății, astăzi ea nu mai este decât un accesoriu pe care și-l permite aproape toată lumea, dar care nu mai e la modă.
La fel, prezența pe stadion nu mai pare a fi expresia libertății, ci devine obiceiul reflexiv al unor oameni mai în vârstă, în timp ce moda este să trăiești prin conținut scurt, autentic, real și nedistorsionat.
Nu uitați că și voi ați fost copii, iar copiii de astăzi vor fi adulții de mâine. Lumea marketingului în fotbal intră într-o nouă eră”.
Avem primul om de fotbal care privește în viitor: Daniel Carciug
Ce e greșit? Angajatul Rapidului intenționează să aducă suporteri sub 30 de ani la club! Ceea ce nu se gândește nimeni sau n-am văzut eu că se preocupă cineva în Superliga, nici măcar Justin Ștefan, secretarul general LPF, modernistul care nu pupă icoane precum politicienii în prag de alegeri ci iubita pe rețele sociale mai ceva decât merge Gigi Becali la biserică.
Daniel Carciug rămâne în istoria recentă a Superligii ca fiind primul om din fotbal care își pune problema că tinerii preferă azi să meargă la mall sau să stea în casă uitându-se pe TikTok decât să vină la stadion.
Și, dacă vă uitați la răspunsurile la postare, toată lumea aruncă în el cu pietre, ca să fiu drăguț în exprimare. Un fel de Giordano Bruno, știu că exagerez dar nu îmi vine alt personaj în minte, al vremurilor noastre haotice.
Nu știu ce episoade au fost în trecut între individ și această galerie frumoasă a Rapidului, dar postarea asta pare totuși de neconceput pentru mulți și mi-a dat senzația că în fotbal nu există doar oameni care se raportează la Rotaru, Mititelu și Nelu Varga.
Noi la fotbal, încă suntem cu gramofonul după noi
Dacă toți oamenii din fotbal dau exemple din trecut, am văzut și prima persoană care privește în viitor.
Aș da un exemplu că sportul-rege autohton evoluează, la fel și societatea. Muzica s-a ascultat mereu în lumea asta. Acum o sută de ani la gramofon.
Acum la multe alte dispozitive. Așa și cu fotbalul. Noi de abia ne desprindem de gramofon. Și, mai grav, nu vrem să-i dăm drumul pentru că a venit un nebun care „visează marketing combinat cu cai verzi pe pereți”.