Un miros unic de cauciucuri încinse și benzină amestecată cu ulei ars învăluie strigătele de încurajare ale celor ce urmăresc cursa de pe margine, deși cei ce concurează nu îi aud. Aceasta este prima impresie când intri pe Silver Go-Kart Circuit din Szczecin, Polonia locul unde Intel Corporation și-a invitat partenerii la un eveniment inedit: să concureze alături de pilotul BMW Sauber, Robert Kubica, într-o competiție de karting!
Printre cei invitați s-a aflat și Cristian Sârbu, de 25 de ani, din Caransebeș, câștigătorul concursului „Intel Formula1 Racing Tour”, organizat pe www.prosport.ro de către Intel și Prosport, având ca premiu o întâlnire cu Robert Kubica.
Înainte de cursă, am fost invitați să-l cunoaștem personal pe cel care ne va fi coleg de traseu, dar și adversar. Polonezul este un tip liniștit, chiar timid. Kubica împarte autografe și se fotografiază cu toată lumea, iar intrebările încep să curgă.Cristi Sârbu îi destăinuie lui Robert că a fost cel mai bun pilot într-un concurs virtual de Formula1, din România, iar acesta îi răspunde zâmbind: „Înseamnă că ai venit să câștigi și aici, nu-i așa?”
Acesta e semnalul că trebuie să ne pregătim. Coborâm pe pista unde karturile sunt aliniate unul în spatele celuilalt. Toate au în partea frontală emblema BMW, iar pe laterale logo-ul Intel. Sunt niște mici replici ale monopostului condus de polonez pentru echipa BMW-Sauber F1. Mecanicii ne instruiesc asupra modului cum trebuie să ne comportăm în cursă și cum să controlăm karturile. La final, ne indică tabela unde vor fi afișati timpii, semn că avem de-a face cu o competiție adevarată.
Kubica apare în combinezonul oficial al echipei sponsorizate de Intel și cu o cască portocalie pe cap. Acela va fi semnul distinctiv pe toată durata cursei, lucru pe care îl vom învăța destul de repede. În clipa în care ne ocupăm pozițiile în „monoposturile” noastre, tot ce e în jur dispare! Nu mai vedem decât semafoarele roșii care se sting pe rând și primul viraj. La dreapta!
Dupa o primă tură de acomodare, tot ce contează este cine e cel mai rapid. Iar Kubica nu renunță nici o clipă să ne arate că el este șeful! Oricât încercăm să învățăm virajele, să accelerăm în porțiunile drepte, să nu atingem pedala de frână decât atunci când e necesar, se dovedește a fi o luptă inegală. Îți vine să smulgi volanul kartului care nu are habar de servodirecție, ABS, servofrână sau alte sisteme. E un cadru de metal cu motor, două pedale și un volan prins direct de osia roților din fata! E ca un carucior cu rulmenți din copilărie, doar că e motorizat! În schimb, polonezul nostru parcă zboară! Are același kart ca și noi, doar că urmărindu-l, începi să înveți traseele cele mai bune de pe circuit. Și îl mai vezi și cum ridică ochii spre tabelă, după fiecare tură. Iar timpii lui scad!
Pe lângă succesiunea rapidă de viraje, de atenția pe care trebuie să o acorzi combinațiilor accelerație-frână și momentelor când îl poți depăși pe cel din fața ta, volanul te solicită enorm, iar brațele nu ți le mai simți deloc. Ai degetele lipite de volan și acționezi din instinct în viraje când tragi cu toată forța de volan ca să intri pe trasa potrivită. Cu fiecare tură de circuit ai senzația că viteza se mărește, că ritmul devine din ce în ce mai alert.
De nicăieri apare steagul „tablă de șah” care anunță finalul cursei. Cristi reușește să prindă un loc „în puncte”. Ne dăm cu greu căștile jos din cauza mâinilor care tremură în urma efortului depus și ne pregătim pentru ceremonia de premiere. Fiecare primeste cadouri și diplome din partea Intel. Kubica îi felicită pe toți. Ajuns în dreptul lui Cristi, polonezul devine ironic: „Unde ai fost!”. Românul nu stă pe gânduri: „La o fracțiune de secundă de tine!”
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER