Măștile faciale pe care le utilizează mulți oameni în acest an 2021, în special cei care au meserii prin care intră în contact frecvent cu alte persoane, nu sunt o invenție care a apărut o dată cu pandemia de Covid-19.
De-a lungul timpului medicii și sudorii au folosit acest tip de protecție. Doctorii cu scopul de a-și proteja plămânii fața de microbi și viruși, în timp ce mncitorii din construcții pentru a nu suferi răni sau arsuri, de asemenea, pentru a nu avea probleme oftalmologice
Măștile din plastic transparent, care acoperă complet fața, au fost folosite, puțină lume e la curent cu această informație, după 1960 în Formula 1. Și nu de către membrii echipelor de constructori din Marele Circ, ci chiar de piloți în timpul cursei.
Pare incredibil faptul că masca nu a fost plasată pe frunte, ci direct atașată la casca obișnuită de pilot. Obiectivul nu a fost acela de a te feri de respirația persoanei din fața ta, ci special să oprească picăturile de ploaie care cad în mod natural în fața celor care concurează în sporturile cu motor. Cei mai mulți stropi erau ridicați de bolizi direct din asfalt, cu anvelopele lor rulate la maximum, în timpul unor ploi puternice.
Invenția în cauză a fost numită, la vremea respectivă, Turbo Visor. Ideea propagată la acea vreme a fost aceea de a crea vizibilitate piloților, deoarece la exteriorul suprafeței erau niște bucăți din plastic, într-o poziție oblică, care erau responsabile de colectarea mai bună a apei și expulzarea acesteia cu ajutorul aerului.
Această invenție nu a avut, totuși, un succes răsunător. Chiar și așa, Graham Hill a încercat produsul și a participat la unele curse cu acest element atașat la cască. A funcționat destul de anevoios la viteze foarte mari, pentru că zbura imediat din cauza curentului creat.
În Marile Premii din motociclism viteză nici măcar nu a apărut de prea multe ori, deși pilotul britanic Jim Redman, de patru ori campion mondial la clasa regină, a militat pentru acest gadget pe care l-a utilizat atunci când „alerga” la curse în zile ploioase.
Can’t believe I’ve missed this bit of technology for wet races: The Turbo Visor, here worn by Graham Hill abt. 1964. Spinning disc slings the water off. Surprisingly, these are still available and used for wet-weather karting, though I have never seen one. @F1 @HillF1 pic.twitter.com/WR6cIHrvkM — Charlie (@StickerSlicks) February 23, 2020
Can’t believe I’ve missed this bit of technology for wet races: The Turbo Visor, here worn by Graham Hill abt. 1964. Spinning disc slings the water off. Surprisingly, these are still available and used for wet-weather karting, though I have never seen one. @F1 @HillF1 pic.twitter.com/WR6cIHrvkM
— Charlie (@StickerSlicks) February 23, 2020
Turbo Visor este încă în vânzare astăzi în anumite țări precum Italia și Spania. Și, de asemenea, cu practic același design ca acum cinci decenii.
Costă în jur de 35 de euro și acum cîțiva ani și-a găsit nișa în karting, unde mașinile ating viteze relativ mici și, prin urmare, nu există pericolul de a zbura accesoriul respectiv atunci când se accelerează puternic.
Bine ancorat la casca integrală cu ajutorul unei curele, sistemul folosește vântul pentru a acționa ca un „ștergător de parbriz”, evitând ca pilotul să fie nevoit să poarte mai multe benzi de plastic una peste alta.
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER