Care este povestea măștilor faciale din plastic transparent, populare acum în întreaga lume din cauza Covid-19. Au fost inventate acum 60 de ani și folosite în Formula 1

Sellers of face masks, antibacterial gel, plastic bags and toilet paper, offer their products to relatives of COVID-19 patients who wait outside the General Hospital of Zone 1-A Dr. Rodolfo Antonio de Mucha Macías, located in the City of Mexico, to know news of the health status of your loved ones during the health emergency and the red epidemiological traffic light in the capital. Coronavirus emergency, Mexico City, Mexico - 10 Feb 2021,Image: 590269645, License: Rights-managed, Restrictions: , Model Release: no

Măștile faciale pe care le utilizează mulți oameni în acest an 2021, în special cei care au meserii prin care intră în contact frecvent cu alte persoane, nu sunt o invenție care a apărut o dată cu pandemia de Covid-19.

De-a lungul timpului medicii și sudorii au folosit acest tip de protecție. Doctorii cu scopul de a-și proteja plămânii fața de microbi și viruși, în timp ce mncitorii din construcții pentru a nu suferi răni sau arsuri, de asemenea, pentru a nu avea probleme oftalmologice

Măștile din plastic transparent, care acoperă complet fața, au fost folosite, puțină lume e la curent cu această informație, după 1960 în Formula 1. Și nu de către membrii echipelor de constructori din Marele Circ, ci chiar de piloți în timpul cursei.

Care este povestea măștilor faciale din plastic transparent, populare acum în întreaga lume din cauza Covid-19. Au fost inventate acum 60 de ani și folosite în Formula 1

Pare incredibil faptul că masca nu a fost plasată pe frunte, ci direct atașată la casca obișnuită de pilot. Obiectivul nu a fost acela de a te feri de respirația persoanei din fața ta, ci special să oprească picăturile de ploaie care cad în mod natural în fața celor care concurează în sporturile cu motor. Cei mai mulți stropi erau ridicați de bolizi direct din asfalt, cu anvelopele lor rulate la maximum, în timpul unor ploi puternice.

Invenția în cauză a fost numită, la vremea respectivă, Turbo Visor. Ideea propagată la acea vreme a fost aceea de a crea vizibilitate piloților, deoarece la exteriorul suprafeței erau niște bucăți din plastic, într-o poziție oblică, care erau responsabile de colectarea mai bună a apei și expulzarea acesteia cu ajutorul aerului.

Graham Hill în Formula 1 și Jim Redman în motociclism, pionerii acestui produs

Această invenție nu a avut, totuși, un succes răsunător. Chiar și așa, Graham Hill a încercat produsul și a participat la unele curse cu acest element atașat la cască. A funcționat destul de anevoios la viteze foarte mari, pentru că zbura imediat din cauza curentului creat.

În Marile Premii din motociclism viteză nici măcar nu a apărut de prea multe ori, deși pilotul britanic Jim Redman, de patru ori campion mondial la clasa regină, a militat pentru acest gadget pe care l-a utilizat atunci când „alerga” la curse în zile ploioase.

Turbo Visor este încă în vânzare astăzi în anumite țări precum Italia și Spania. Și, de asemenea, cu practic același design ca acum cinci decenii.

Costă în jur de 35 de euro și acum cîțiva ani și-a găsit nișa în karting, unde mașinile ating viteze relativ mici și, prin urmare, nu există pericolul de a zbura accesoriul respectiv atunci când se accelerează puternic.

Bine ancorat la casca integrală cu ajutorul unei curele, sistemul folosește vântul pentru a acționa ca un „ștergător de parbriz”, evitând ca pilotul să fie nevoit să poarte mai multe benzi de plastic una peste alta.

Publicat: 22 02. 2021, 08:30
Actualizat: 22 02. 2021, 19:24