Decizie istorică: se schimbă formatul în Formula 1! Ce este ziua dedicată sprintului și cum vor arăta cursele de acum încolo
Comisia F1 formată din FIA, echipe și FOM își doresc să schimbe formatul pentru sprintul GP din Azerbaidjan care începe pe 29 aprilie.
Decizie istorică: se schimbă formatul în Formula 1! Ce este ziua dedicată sprintului și cum vor arăta cursele de acum încolo
Organizatorii vor să aducă ceva nou în Formula 1 începând cu sprintul GP din Azerbaidjan, astfel că la Baku ar putea exista două calificări, una pentru sprint și una pentru cursa principală, toate acestea pentru ca piloții de F1 să poată risca sâmbătă fără a pierde duminică.
Comisia F1 va vota în următoarele ore și, probabil, va aproba o modificare a formatului pentru sprintul GP din Azerbaidjan. Se dorește ca la Baku să fie o cursă de sprint sâmbătă pentru ca piloții să riște fără a-și compromite șansele duminică.
Propunerea făcută de Comisia F1 este următoarea: antrenamente libere și calificări vineri, cu formatul obișnuit de Q1, Q2 și Q3, iar sâmbătă va fi ziua dedicată sprintului cu un clasament independent (trei sesiuni, dar în format redus) și o cursă de 100 de kilometri. Duminică o să fie programul obișnuit cu o cursă de 300 de kilometri.
Chiar dacă competiția de la Baku se apropie, anvelopele disponibile pentru Grand Prix au fost deja trimise către Azerbaijan, iar organizatorii sunt de părere că este timp necesar pentru a adapta anvelopele disponibile la noul plan de lucru.
De ce se tem echipele care vor participa la competiția de la Baku
Echipele care vor participa la cursa de Formula 1 din Baku au o singură îngrijorare: plafonul de cheltuieli. Aceștia cred că orice accident pe un circuit programat sâmbătă va avea consecințe negative asupra capacității echipelor de a aduce îmbunătățiri mașinilor în primele luni ale verii.
Acestea nu sunt primele schimbări care se iau în 2023. Comisia de Formula 1 a avut la începutul anului o ședință și au făcut mai multe schimbări în regulament. Va exista de acum înainte o perioadă de oprire pe timp de iarnă pentru echipe și pentru producătorii de unități de propulsie, pe lângă perioada de oprire de vară existentă.
A fost adăugată o formulare care permite echipei de audit a FIA să aibă acces mai ușor la fabricile echipelor pentru a supraveghea respectarea regulamentului.
Ajustarea pentru echipele de după cursa 21 a crescut de la 1,2 milioane de dolari la 1,8 milioane de dolari pe cursă.