Mercedes nu mai este singura mașină safety-car din Marele Circ. Aston Martin intră în joc și alternează cursele cu constructorul german în cursele din Formula 1
În premieră după un sfert de secol, pe pistele din Marele Circ vor circula două maşini de siguranţă într-un sezon, după ce Aston Martin s-a alăturat producătorului Mercedes.
Sinergiile dintre cele două mărci au făcut posibilă această mișcare: de exemplu, Tobias Moers, CEO-ul Aston Martin, a fost șeful Mercedes-AMG înainte de a se alătura lui Aston Martin în august anul trecut. În plus, Toto Wolff, șeful echipei Mercedes Formula 1, are acțiuni la marca britanică.
În ceea ce priveşte safety car-ul furnizat de constructorul german, acesta va fi acelaşi model ca anul trecut, Mercedes-AMG GT R. Singura diferenţă va fi culoarea, roşul înlocuind argintiul. Culoarea a fost preluată de la Crowdstrike, o companie americană de securitate cibernetică, sponsor al echipei Mercedes.
Mercedes nu mai este singura mașină safety-car din Marele Circ. Aston Martin intră în joc și alternează cu constructorul german în cursele din Formula 1
Un model adaptat de Aston Martin Vantage va apărea pentru prima dată la grand prix-uri, la 28 martie, la Marele Premiu al Bahrainului, prima etapă a sezonului 2021. Mercedes şi Aston Martin vor alterna apoi la curse în noua ediţie a CM de Formula 1.
Mercedes şi Aston Martin au devenit din ce în ce mai apropiate în ultimul an, după ce au ajuns la acorduri de preluare a unor acţiuni şi la o cooperare tehnică mai strânsă. Mercedes îşi va mări pachetul de acţiuni la Aston Martin la 20 la sută, oferind în acelaşi timp acces la o gamă de tehnologii, inclusiv trenul de propulsie şi arhitectura electrică/electronică.
Colaborare merge mai departe, după ce Mercedes a făcut loc celor de la Aston Martin în F1, în ceea ce priveşte maşina se siguranţă şi maşina medicală.
Aston Martin Vantage are un motor V8 de patru litri de 528 de cai putere, cu o accelerație de la 0 la 100 de kilometri/oră în 3,5 secunde.
Safety car-ul va fi pilotat, la fel ca în ultimii ani, de germanul Bernd Maylander.