Prezentarea echipelor de Formula 1 în sezonul 2020: bugete, salarii piloți, conducere și obiective | VIDEO
2020 trebuia să fie cel mai lung sezon de Formula 1 din istorie, urmând să avem 22 Mari Premii de disputat, cu două premiere, Marele Premiu al Vietnamului susținut în capitala Hanoi și Marele Premiu al Olandei de la Zandvoort, revenit în calendar după o absență de 34 ani.
În cele din urmă, din cauza pandemiei de coronavirus, sezonul începe foarte târziu, pe 5 iulie, și se va termina pe 13 decembrie. La 2 iunie, FIA a prezentat calendarul primelor opt curse de Formula 1 din sezonul 2020, care vor avea loc în Europa, Campionatul Mondial urmând a avea startul în Austria, la Spielberg, în 5 iulie. Curse „duble” vor avea loc în Austria şi Marea Britanie, la Silverstone.
Sezonul european se termină pe 5 septembrie în Italia
Deocamdată știm doar că Monza (5 septembrie) e ultima cursă europeană a sezonului. Cel mai probabil, cursa finală a ediţiei Campionatului Mondial din acest an va fi la 13 decembrie, în Emiratele Arabe Unite. Nu știm încă toate cursele între Monza și finalul din Golf.
Cele zece echipe care se vor alinia la sezonul 2020 al Campionatului Mondial de Formula 1 au piloţi din 14 state, cei mai mulţi provenind din Marea Britanie şi Franţa, câte 3. Finlanda şi Canada vor avea câte doi piloţi, iar restul de 10 provin din tot atâtea ţări.
Iată care sunt cele 10 echipe și cei 20 de piloți care vor alerga în 2020 în Formula 1
Care sunt cei mai bine plătiți piloți de Formula 1 (salariul anual pe sezonul 2020)
1. Lewis Hamilton (Mercedes) – 44 milioane de euro
2. Sebastian Vettel (Ferrari) – 37 milioane de euro
3. Daniel Ricciardo (Renault) – 19 milioane de euro
4. Max Verstappen (Red Bull) – 12,5 milioane de euro
5. Charles Leclerc (Ferrari) – 9,5 milioane de euro
6. Valtteri Bottas (Mercedes) – 7 milioane de euro
7. Kimi Raikkonen (Alfa Romeo) – 4 milioane de euro
8. Carlos Sainz (McLaren) – 3,3 milioane de euro
9. Sergio Perez (Racing Point) – 3 milioane de euro
10. Esteban Ocon (Renault) – 1,7 milioane de euro
Se reduc bugetele tuturor echipelor, de la an la an
Pe 11 mai, F1 şi FIA au trimis celor 10 echipe angrenate în Campionatul Mondial un mail ce conţine propunerile privind limitele impuse bugetului pentru perioada 2021-2025. Toate echipele, chiar și Ferrari, au căzut de acord să coboare acea limită de 175 milioane de dolari stabilită prin regulamentul publicat în noiembrie 2019 la 145 milioane.
Astfel, pentru 2021 ar urma să fie impusă limita acceptată de 145 milioane. Anul următor este prevăzută o scădere cu încă 5 milioane, pentru ca în intervalul 2023-2025 bugetul să fie de maxim 135 milioane de dolari pentru fiecare dintre echipele participante. În această sumă nu sunt incluse salariile piloţilor, costurile de marketing , costurile legate de fabricarea Power-Unit-urilor, salariile celor mai bine plătiţii trei angajaţi (care, atenție, nu sunt piloţii).
Programul curselor din calendarul revizuit
5 iulie Austria (Spielberg)
12 iulie Austria (Spielberg)
19 iulie Ungaria (Budapesta)
2 august Marea Britanie (Silverstone)
9 august Marea Britanie (Silverstone)
16 august Spania (Barcelona)
30 august Belgia (Spa-Francorchamps)
6 septembrie Italia (Monza)