Tot ce trebuie să știți despre Marele Premiu de Formula 1 al Ungariei : strategiile constructorilor, istoria circuitului și ce piloți s-au impus la Hungaroring
În doar două curse, sezonul de Formula 1 s-a transformat într-un coșmar pentru Ferrari. Marele Premiu al Ungariei, cel de-al treilea al calendarului încropit de FIA, va fi un test important pentru managementul scuderiei care, de la primul antrenament, va trebui să aibă o strategie coerentă. Cursa de la Hungaroring e duminică, de la ora 16.10.
Lewis Hamilton, 7 victorii obținute la Hungaroring
Imaginea de duminică trecută, după incidentul care i-a avut în primplan pe Charles Leclerc și Sebastian Vettel, la doar 300 de metri de la start, va dura ceva timp, însă structura Maranello nu mai are loc pentru un alt eșec de calibru. Din 2008, ultimul an în care Ferrari a obținut un titlu, cel de constructori, situația parcă nu a fost așa gravă.
Mercedes vine cu un moral excelent după cele două victorii obținute în debutul sezonul prin Valtteri Bottas și Lewis Hamilton, însă pe de altă parte Hungaroring este circuitul unde Red Bull are cele mai multe speranțe pentru victorie în acest an. În absența unor linii drepte lungi, circuitul nu favorizează atât de mult motoarele puternice, iar monopostul Red Bull are performanțe foarte bune în viraje.
Mercedes are însă avantajul statisticii. De exemplu, Lewis Hamilton are un număr record de 7 victorii pe circuitul maghiar, dintre care trei cu McLaren (2007, 2009, 2012) și patru pentru Mercedes (2013, 2016, 2018, 2019), dar și 6 pole position-uri, astfel că este în mod natural favorit la victorie.
A 35-a cursă din istoria Formulei 1 la Hungaroring
Marele Premiu al Ungariei nu este unul dintre cele istorice, deoarece așa poate fi considerat numai cel al Italiei, Marii Britanii, cel din Monaco sau cel din Belgia. Cu toate acestea, cei peste 30 de ani din calendarul de Formula 1 fac din evenimentul de la Budapesta unul deja clasic în cea mai înaltă categorie.
De fapt, de la debutul său în sezonul 1986, cursa din Ungaria nu a ratat nici un an din campionatul mondial. Acea țară a găzduit 34 de curse pe un singur circuit, Hungaroring. Acum este o ediție jubiliară, 35, iar acordul cu FIA de găzduire a cursei este până în 2027.
Primul câștigător a fost Nelson Piquet, care părea să se adapteze perfect reușind să câștige și un an mai târziu, în 1987. Cu toate acestea, cele două victorii ale brazilianului pe circuitul maghiar par acum puține, având în vedere că, cu cea obținută în 2019, Lewis Hamilton are șapte bifate pe tărâm maghiar.
Marele Premiu al Ungariei, duminică, ora 16.10
Nimeni nu a câștigat de mai multe ori în Ungaria, iar englezul a scos acel record din 2016 chiar de la Michael Schumacher, care a făcut acest lucru de patru ori și care la rândul său l-a depășit pe Ayrton Senna, care se impusese în trei curse. Interesant și, în ciuda faptului că a avut patru titluri cu Red Bull, Vettel a reușit să câștige la Hungaroring doar cu Ferrari, atât în 2015 cât și în 2017.
Hungaroring este un circuit care, în general, nu ține cont de puterea motorului și este de obicei mai bun pentru mașinile cu rezistență. Cu toate acestea, ultimii ani cu Mercedes arată că în Ungaria nu este întotdeauna respectată logica.
O pistă în care este foarte dificil de depășit și în care pole-position-ul oferă o mare șansă de victorie. Spaniolii nu vor uita că a existat „botezul” lui Fernando Alonso, care în 2003 a obținut prima dintre cele 32 de victorii ale sale din Formula 1 chiar pe acea pistă. Alonso se întoarcautoe din 2021 în Marele Circ, urmând a concura pentru Renault.