Adriano, un veritabil rege Midas pentru Flamengo!
Flamengo a dat o veritabilă lovitură când a optat să semneze cu
Adriano. Înregimentarea „Împăratului” a fost adevărată mană
cerească pentru gruparea braziliană, atât din punct de vedere al
aportului sportiv al atacantului la echipă, cât și ca lovitură de
marketing. În doar 3 luni, fostul jucător al Interului a pus umărul
serios la rezultatele echipei de unde s-a lansat în fotbalul mare,
cu 13 goluri în 20 de partide, și a umplut și buzunarele
sponsorului.
O veritabilă afacere, cam așa ar putea fi considerată revenirea lui
Adriano în Brazilia, la Flamengo. Mai ales că a costat clubul
rosso-nerro mai puțin decât jumătate din suma cheltuită de
Corinthians cu Ronaldo, un alt mare nume al fotbalului brazilian
care a optat să se întoarcă în țara sa natală. Dimensiunea
afacerii, dezvăluită de brazilienii de la „O Globo”, este
impresionantă.
Din iulie, de când noul sponsor a lui Flameno, Olympikus, a pus în
vânzare tricouri personalizate cu numele lui Adriano și numărul 10,
au fost vândute 75.000 de bucăți! Practic, grație acordului cu
clubul și datorită lui Adriano, din vânzarea de tricouri, sponsorul
(care plătește jumătate din salariul „Împăratului”) a încasat
aproximativ 2 milioane de euro, în timp ce doar 227.000 de euro au
mers în conturile lui Flamengo. „E vorba de o sumă de 13 ori mai
mare decât costurile pe care sponsorul le are cu producerea
tricoului”, explică cei de la „O Globo”.
În plus, marketingul nu se oprește aici. De la venirea lui Adriano
au apărut și alți sponsori pe lângă Flamengo, s-au lansat chiar și
păpuși care-l imită pe Adriano și se scot banii și din aranjarea de
partide amicale în care adversarii solicită prezența pe teren a
starului brazilian. Așa că e de înțeles când clubul brazilian mai
închide ochii la escapadele starului și absențele de la
antrenamente.