Agenția de publicitate „Barça”!** Ce decizie au luat șefii de pe Camp Nou

*Barcelona a anunțat că va instala două ecrane LED uriașe pe fațada clădirilor din academia „La Masia”, pe care vor rula spoturi publicitare

*Conducătorii clubului catalan speră ca bugetul clubului să câștige câteva milioane de euro prin această mutare

*În sezonul 2011-2012, Barcelona a avut un profit de 45 de milioane de euro

Sub conducerea lui Sandro Rosell, președinte al clubului catalan din iulie 2010, Barcelona a neglijat tradiția în cursa pentru profit. Ultimul „tun” dat de catalani este montarea a două ecrane LED uriașe, de câte 250 de metri pătrați fiecare, pe fațada noilor clădiri din baza de tineret a clubului, „La Masia”, pe care vor fi redate spoturi publicitare. Conform clubului catalan, aceste ecrane vor fi „cele mai mari din Europa”, iar licitația pentru închirierea acestui spațiu publicitar va fi organizată în următoarele luni. Astfel, Barca speră să-și sporească bugetul pentru următorii ani.

Rosell a adus și sponsori pe tricou

Chiar dacă fanii au fost nemulțumiți de noua direcție impusă de Rosell, rezultatele financiare ale clubului de pe „Camp Nou” au fost remarcabile. Barca a anunțat un profit de 45 de milioane de euro în sezonul trecut, deși nu a câștigat nici titlul, nici Liga Campionilor. Iar în mandatul lui Rosell, clubul catalan a permis pentru prima oară unui sponsor să cumpere spațiu pe tricoul de joc. Qatar Foundation a oferit 25 de milioane de euro anual pentru a-și vedea sigla pe pieptul lui Messi în ultimii doi ani, fundația din Doha fiind înlocuită din sezonul următor cu Qatar Airways.

8,8 milioane de euro a costat ridicarea noii academii „La Masia”, inaugurată în octombrie 2011

5.000 de metri pătrați are clădirea principală din complexul „La Masia”, o bijuterie cu cinci etaje și 78 de camere

Publicat: 05 01. 2013, 10:48
Actualizat: 05 01. 2013, 10:49