Acționarii majoritari ai lui Newcastle United, Public Investment Fund (PIF) din Arabia Saudită, care dețin un procent de 80 la sută din clubul englez, continuă să țină prima pagină a ziarelor de scandal din Marea Britanie din cauza acuzațiilor de spălare a reputației lor proaste prin intermediul Sportului Rege.
Fenomenul acesta nociv este tot mai des întâlnit în sportul actual în cazul entităților care dispun de sume uriașe de bani și care se folosesc de sumele foarte mari pentru a deturna atenția opiniei publice de la subiecte precum exploatarea umană sau încălcarea drepturilor omului.
Cunoscuta organizație Amnesty International susține că acordul dintre Newcastle United și Sela face parte dintr-o campanie orchestrată în prezent de către Arabia Saudită în domeniul PR-ului sportiv, pentru ca regatul din Deșertul Arab să distragă atenția opiniei publice internaționale de la problemele sale legate de abuzurile și încălcările repetate ale drepturilor omului.
Fenomenul de „sportwashing” apare atunci când o țară cu o reputație proastă la capitolul drepturilor omului se folosește de strălucirea sportului pentru a-și spăla imaginea și a muta atenția de la represiunea pe care o aplică între propriile granițe.
Sela, care este de asemenea deținută tot de către cei de la PIF, este compania care domină lumea evenimentelor și a organizării de competiții sportive din Arabia Saudită.
Contractul încheiat de Newcastle United cu Sela înlocuiește acordul anterior cu compania chineză de pariuri Fun88, semnat în 2017, și care le aducea „doar” 8 milioane de euro pe an „coțofenelor”.
Astfel, fotbaliștii lui Newcastle vor îmbrăca tricourile cu numele noului sponsor Sela pe piept atunci când vor evolua în Liga Campionilor, cea mai prestigioasă competiție intercluburi din întreaga lume.
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER