Material publicat în săptămânalul ProSport, distribuit în fiecare marți, împreună cu Ziarul Financiar.
În anul 1966, Barclays lansa Barclaycard, primul card de credit din istoria Regatului Unit al Marii Britanii. Patruzeci și opt de ani mai târziu, banca a revenit în lumina reflectoarelor după ce a prezentat brățara bPay, o inovație despre care se spune că, printre multe altele, va simplifica și accesul suporterilor pe stadioanele de fotbal.
Brățara bPay a fost realizată de compania de tehnologie și plăți Visa. Dispozitivul de cauciuc conține un microcip și o antenă radio care declanșează tranzacțiile în momentul în care este trecut prin fața unui terminal contactless. Conform informațiilor de pe site-ul oficial Barclaycard, în Marea Britanie există peste 300.000 de astfel de terminale – de la autobuze, bariere de acces la metrou sau gări de tren, la restaurante McDonald”s sau cafenele Starbucks.
Sistemul celor de la Barclays poate fi utilizat pentru tranzacții de maximum 20 de lire (aproximativ 25,5 de euro), iar clienții au opțiunea de a-și alimenta brățara cu fonduri direct din contul bancar în momentul în care balanța scade sub o anumită limită.
Clubul unde joacă un român, primul care a profitat de inovație
Banca Barclays este sponsorul principal Premier League din anul 2004. Compania a profitat de acest aspect pentru a beneficia de expunerea brățării și în cadrul primei divizii din Anglia – cel mai urmărit campionat de fotbal din lume. Primul club de fotbal care a semnat un contract cu banca britanică pentru a beneficia de serviciul bPay a fost Southampton, echipă la care evoluează și fundașul român Florin Gardoș.
Conform site-ului oficial al clubului din sudul Angliei, suporterii pot primi în mod gratuit brățări în culorile echipei. De asemenea, cei care le vor utiliza vor putea scăpa de cozile care se formează la turnicheții de la intrarea în stadion, deoarece vor putea beneficia de căi de acces separate.
„Parteneriatul nostru cu clubul de fotbal Southampton este un pas important pentru transformarea tehnologiei bPay într-un accesoriu ușor de purtat care să simplifice plățile. Suntem foarte încântați să colaborăm cu Southampton și sperăm că acesta este primul din multele parteneriate care vor aduce beneficii atât pentru afacerea în sine, cât și pentru clienți”, a declarat Mike Saunders, unul dintre directorii Barclaycard.
În Southampton, un oraș de circa 250.000 de locuitori, unul din patru clienți Barclaycard a utilizat deja plata contactless, fie că este vorba de carduri de credit sau de brățara bPay. „Southampton este foarte entuziasmat de faptul că este primul club de fotbal care s-a asociat cu tehnologia bPay de la Barclaycard”, a declarat Jochen Hartmann, directorul comercial al clubului de pe St. Mary.
Barclaycard susține că în viitor toți clienții săi vor primi brățări bPay. Acestea vor putea fi coÂnectate cu orice card Visa sau Mastercard, iar utilizarea lor nu va genera costuri suplimentare. Însă, la finalul zilei, indiferent de gradul de inovație și de confortul adus de astfel de invenții, tot tradiționalele portofele și poșete vor continua să fie principalele accesorii în care oamenii își vor păstra finanțele.
10,4 milioane de clienți are Barclaycard în Marea Britanie, fiind principalul emitent de carduri de credit
6,8 milioane de euro a plătit Southampton pentru a-l transfera pe Gardoș
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER