Când banii sunt mai presus de tradiție! Ce compromis face Real Madrid pentru a vinde produse în Orientul Mijlociu
Clubul spaniol Real Madrid renunță la crucea creștină din logo pentru a încheia o afacere cu produse în Orientul Mijlociu. Marka, o firmă din Emiratele Unite Arabe a obținut drepturi exclusiviste de a vinde, produce și vinde produsele Real Madrid. Conform publicației spaniole El Mundo, înțelegerea dintre Real Madrid și Marka este pe 5 ani și valorează 50 de milioane de euro.
Țările incluse în parteneriat sunt Emiratele Unite Arabe, Arabia Saudită, Qatar, Kuwait, Bahrain și Oman. În toate țările în care produsele se vor distribui există majoritate musulmană. Vice-președintele Marka, Khaled al-Mheiri a declarat pentru agenția britanică de știri Reuters că sigla a fost modificată din cauza sensibilităților culturale din Golf: „Trebuie să fim atenți cu regiunile din Golf unde sunt sensibilități asupra produselor care conțin o cruce.”
Nu este prima oară când clubul madrilean își modifică simbolul. În 2014, Real Madrid a eliminat crucea creștină din emblema clubului atunci când logo-ul era folosit de sponsorul lor, Banca Națională din Abu Dhabi. Tricourile de joc oficiale Real Madrid nu fac parte din înțelegere, iar toate echipamentele vândute în regiune continuă să aibă crucea creștină din logo ca în restul magazinelor din lumea întreagă.
Fostul jucător al madrilenilor, Fernando Sanz, care trăiește acum în Dubai și ocupă poziția de director general La Liga pentru Orientul Mijlociu și Africa de Nord, dar și conducător al Proiectelor Sportive Internaționale, dezaprobă politica din contract: „Nimeni din media de aici sau din ziare nu a pus problema crucii din emblema Real Madrid”, a declarat fostul fotbalist pentru ESPN.
„Fotbalul spaniol este cel mai urmărit de departe. Cluburile spaniole au acum același număr de fani în afară țării ca și în Spania. Deci trebuie să cunoști poziția în care te afli, clienții, și felul în care să arăți respect. Echipele din Spania au fani în toate țările din lume și din toate religile.”
Real Madrid are și alte înțelegeri cu companii din Golf. Emirates Airlines este sponsorul de pe tricourile de joc, iar International Petroleum Investment Company (IPIC) oferă 400 milioane de euro pentru modernizarea Santiago Bernabeu.
articol scris de Cosmin Buricel