Cruyff critică apariția sponsorilor pe tricourile Barçei: „De ce să renunțăm la această particularitate?”
Fostul antrenor al Barcelonei, olandezul Johan Cruyff, a
criticat decizia conducerii clubului catalan de a accepta inserarea
numelui unui sponsor pe tricourile blau-grana. În articolul său
săptămânal din ziarul „El Periodico de Catalunya”, Cruyff a
explicat că aceasta este decizia cea mai facilă, căreia, în trecut,
președinți ca Jose Luis Nunez sau Joan Gaspart i-au rezistat.
„Sunt total împotriva inscripționării de reclame pe
tricourile Barcelonei în schimbul banilor. Aș fi zis asta chiar
dacă președinte ar fi fost oricine altcineva. Tricoul Barcelonei
este unic în lume, singurul care și-a menținut intact tricoul de-a
lungul întregii sale istorii. De ce ai vinde această
particularitate și ceea ce semnifică ea pentru întreaga lume.
Gaspart și Nunez nu au făcut-o, deși ar fi putut. Genialitate sau
stupizenie?”, a scris Johan Cruyff.
În acest moment, pe tricourile Barcelonei stă imprimată sigla
organizației Unicef, căreia gruparea catalană îi donează în
conturi, anual, suma de 1,5 milioane de euro. Alături de acest
logo, Fundația Qatar ar urma să plătească 165 de milioane până în
2016 pentru a-și vedea sigla pe tricourile purtate de Messi și
compania.