Real Madrid și Manchester United au reușit să vândă cele mai multe tricouri în ultimii cinci ani. Cele două cluburi își confirmă astfel statul de cele mai iubite echipe din lume, însă cifrele pe ultimii cinci ani sunt și rodul unor campanii agresive de marketing.
Dacă Real s-a bazat pe popularitatea unor super staruri, United a înclinat balanța prin exploatarea pieții asiatice, prin atragerea unor jucători din acea parte a lumii. Una peste alta, bugetele celor două echipe au fost alimentate anual cu zeci de milioane de euro numai din vânzarea replicilor tricourilor oficiale.
N-au fost luate în calcul celelalte obiecte propuse suporterilor de departamentele de marketing (ceasuri, brelocuri, etc.). Locul 3 este ocupat de FC Barcelona, care n-a reușit însă să vândă mai multe tricorui decât rivala Real, deși catalanii au cea mai de succes echipă din ultimii cinci ani.
Dintr-un calcul simplu reiese că primele 3 echipe din acest clasament au vândut fiecare tricouri în valoare de peste 100 de milioane de euro. De exemplu, un tricou de joc din acest sezon se vinde pe site-ul lui Real Madrid cu 97.5 euro. Dacă cei care cumpără vor să-l și personalizeze, prețul tricoului ajunge până la 112.5 euro. Practic, dacă își va menține media de 1.4 milioane de tricouri și-n acest sezon, la un preț mediu de 100 de euro, Real va vinde replici în valoare de peste 140 de milioane de euro.
Echipele care au vândut cele mai multe tricouri în ultimii 5 ani:
Real Madrid – Adidas – 1.4 milioane tricouri pe sezon
Manchester United – Nike – 1.4 milioane
Barcelona – Nike – 1.15 milioane
Chelsea – Adidas – 910.000
Bayern Munchen – Adidas – 880.000
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER