În 1871 compania ameriană „Allen and Ginter” a deis să introducă niște fragmente de carton în pachetele de țigări pentru a proteja mai bine conținutul.
Nu a durat mult timp și companiile care comercializau tutun au dus mai departe această idee, imprimând aceste cartonașe cu reclame. Începând cu 1876 companiile au particularizat artonașele, fumătorii putând colecționa imagini din mai multe categorii.
Din 1896, o mică firmă din Manchester, „Marcus & Company”, a lansat campania Footballers & Club Colours. cartona;e din acea colec’ie valorează acum în 60 și 170 de lire sterline, depinzând de cât de rare sunt.
„Diver & Aguilar”, a relizat ceva asemănător, cu tot lotul Barcelonei din sezonul 2011-2012, imaginile jucătorilor fiind prezentate într-o variantă vintage. Nu se știe insă cum vor putea intra aceste „cartonașe” în posesia fanilor, fiind puțin probabil ca imaginea acestora să fie asociată cu cea a țigaretelor.
VEZI toate imaginile aici
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER