În sezonul 2009/2010, valoarea de vânzare a drepturilor de televiziune pentru cele 20 cluburi din Liga spaniolă a ajuns la un total de 602.2 milioane de euro.
La fel ca în Portugalia, și în Spania, drepturile de televiziune sunt vândute individual de către fiecare club, un rol important în această afacere avându-l cei de la Mediapro, care dețin drepturile TV pentru toate echipele.
Din această cauză, Real Madrid și FC Barcelona a avut incasari împreună de aproape jumătate din total, aproximativ 280 de milioane de euro.
În 2009 Mediapro a oferit spre vânzare drepturile de difuzare a tuturor meciurilor din sezoanele 2009/10, 2010/2011 și 2011/12, dar pentru a transmite aceste partide și-au folosit propriul post TV, „La Sexta”, care a cumpărat pachetul de jocuri. Conform legii din Spania, „La Sexta” este forțat să ofere un joc pe etapă către un canal care transmite semnalul liber, în prezent acest meci fiind difuzat de Canal Plus, post deținut de compania Prisa. Un acord semnat între cei de la Mediapro și cei de la Prisa a făcut ca și celelalte jocuri să fie transmise de către Digital Plus și Canal Plus, însă doar abonaților săi în sistem PPV.
Cei 602.2 milioane de euro pe care cele 20 de cluburi le primesc din partea LigaBBVA, înseamnă o medie de 30,1 milioane de euro pentru fiecare club, însă această cifră este extrem de dezechilibrată din cauză că Real Madrid și FC Barcelona încasează 140 de milioane de euro fiecare. 1 Real Madrid € 140,000,000 2 Barcelona € 140,000,000 3 Atletico Madrid € 42,000,000 4 Valencia € 42,000,000 5 Villarreal € 25,000,000 6 Sevilla € 24,000,000 7 Getafe € 18,000,000 8 At.Bilbao € 17,000,000 9 Zaragoza € 14,000,000 10 Deportivo € 14,000,000 11 Espanyol € 13,700,000 12 Mallorca € 13,700,000 13 Osasuna € 13,000,000 14 Valladolid € 12,800,000 15 R. Santander € 12,500,000 16 Almeria € 12,500,000 17 Tenerife € 12,000,000 18 S. Gijon € 12,000,000 19 Malaga € 12,000,000 20 Xerez € 12,000,000
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER