Intrare agresivă a lui Ronaldo pe piața din SUA. Asociere de 400 de milioane de dolari cu Justin Bieber, Floyd Mayweather și Lil Wayne

Material publicat în săptămânalul ProSport, distribuit în fiecare marți, împreună cu Ziarul Financiar.

Starul lui Real Madrid, portughezul Cristiano Ronaldo, este obiectul încercărilor companiei sale de management de a-i promova imaginea în Statele Unite ale Americii. Fotbalistul a interacționat public în ultima perioadă cu trei dintre cele mai cunoscute figuri din lumea showbiz-ului american

Specularea capitalului de imagine al fotbaliștilor-vedetă din Europa în cea mai mare piață de desfacere din lume, cea a Statelor Unite ale Americii, nu a fost făcută până acum cu mare succes. Exemplele de fotbaliști cu nume care au performat pe piața americană – David Beckham sau Thierry Henry – au fost posibile datorită unor transferuri în MLS (Major League Soccer, campionatul de fotbal nord-american) într-un moment în care cei în cauză erau spre finalul carierei. Astfel, capacitatea lor de a vinde datorită imaginii nu a fost dublată și de factorul sportiv. În acest context, recentele întâmplări care îl au în prim-plan pe Cristiano Ronaldo, starul lui Real Madrid, indică o încercare agresivă a managerilor fotbalistului de a-i promova acestuia imaginea în SUA. Pentru a-și atinge scopul, aceștia s-au folosit în ultima perioadă de trei nume sonore, vedete care numai pe Facebook au circa 134 de milioane de fani.

28 de milioane de dolari anual câștigă Ronaldo din cele 11 contracte de publicitate pe care le are

Fotografie cu primii doi cei mai bogați sportivi din 2014

Pe 26 iulie, pe contul de Instagram al portughezului apărea o fotografie în care fotbalistul se saluta cu boxerul Floyd Mayweather, unul dintre cei mai cunoscuți sportivi ai SUA. „Nice to hang out with the champ” era descrierea pozei care a strâns 700.000 de like-uri pe rețeaua de socializare. Ceea ce analiștii media din SUA nu consideră a fi o coincidență este apariția unei astfel de fotografii la scurt timp după ce Forbes a dat publicității Top 100 al celor mai bine plătiți atleți din 2014. Floyd Mayweather, sportiv care a încasat 25 de milioane de dolari pentru fiecare dintre ultimele sale 9 meciuri, este primul în acest top cu 105 milioane de dolari câștigați din activitățile sportive în ultimele 12 luni. În ceea ce privește intrarea fotbalului în top, sportul-rege este reprezentat de Cristiano Ronaldo, cel mai bine clasat fotbalist și al doilea sportiv din top, portughezul având venituri de 80 de milioane de dolari în perioada menționată.

Posibilitatea unei colaborări cu Bieber

La o zi distanță după ce presa a prezentat pe larg asocierea dintre fotbalist și Floyd Mayweather, Justin Bieber, unul dintre cei mai populari muzicieni din lume la ora actuală posta, tot pe Instagram, o fotografie cu Cristiano Ronalo. „Eu și Cristiano ne pregătim pentru noul sezon” era comentariul lui Bieber la fotografia în care portughezul părea să fie la o ședință de antrenament îmbrăcat în tricoul lui Real Madrid. 1,3 milioane de like-uri a strâns fotografia pe care a postat-o muzicianul de origine canadiană, presa din SUA subliniind din nou impactul major pe care asocierea dintre cei doi a avut-o asupra introducerii lui Cristiano Ronaldo pe piața nord-americană. Justin Bieber, unul dintre cei mai populari oameni din social media, a fost și el inclus în studiile Forbes date publicității în această vară. Potrivit jurnaliștilor, Bieber va încasa în acest an circa 80 de milioane de dolari, fiind pe poziția a 33-a într-un „Top al celor mai bogate celebrități”. Speculațiile media cu privire la asocierea dintre cei doi au atins și latura tabloidă, mergându-se până la a se comenta pe seama unei posibile apariții a lui Cristiano Ronaldo într-un videoclip al artistului. Mișcare i-ar asigura portughezului o vizibilitate uriașă în condițiile în care Bieber este autorul celui de-al doilea cel mai vizionat clip video din istoria YouTube, cel al melodiei „Baby”, cu peste 1 miliard de vizualizări.

228 de milioane de fani au împreună Ronaldo, Bieber, Mayweather și Lil Wayne pe Facebook

Primul client al agenției de impresariat a lui Lil Wayne

Asocierea lui Cristiano Ronaldo cu Floyd Mayweather și cu Justin Bieber vine în contextul în care TMZ, cel mai citit site din SUA care se ocupă cu viața celebrităților, anunța că portughezul va colabora cu rapperul Lil Wayne. Mai exact, Ronaldo ar urma să fie primul client al noii companii de management sportiv pe care Lil Wayne urmează să o deschidă, rapperul fiind responsabil de promovarea imaginii portughezului în Statele Unite. Pentru că știrea a fost prezentată deformat în presa din Europa, acolo unde s-a scris despre faptul că Ronaldo va renunța la actuala echipă de management, fotbalistul a dat o dezmințire pe Twitter, fără însă a elimina posibilitatea colaborării cu Lil Wayne. „Au apărut știri privitoare la faptul că îmi voi schimba echipa de manageri – este fals, pot asigura că echipa este și va rămâne aceeași”, a spus fotbalistul. Totuși, compania rapperului american nu ar urma să înlocuiască actuala echipă de manageri ai lui Ronaldo, ci doar să se ocupe de promovarea imaginii fotbalistului în SUA. Strategia lui Wayne este aceea de a concura cu un alt nume mare din muzica rap nord-americană. Jay-Z a inaugurat Roc Nation Sports, agenție de impresariat sportiv care a apărut pe piață cu un client inaugural cu nume mare – baschetbalistul Kevin Durant de la Oklahoma City Thunder.

Puiul prăjit a făcut intrarea pe piața americană a lenjeriei intime CR7

Asocierea dintre Cristiano Ronaldo și rețeaua de restaurante tip fast-food KFC a fost un alt pas în strategia pregătirii fotbalistului pentru piața nord-americană. Intențiile managerilor au fost trădate de o întâmplare recentă care l-a implicat pe un american care comercializa din 2009 obiecte vestimentare sub marca „CR7″, una care în Europa este asociat cu numele lui Cristiano Ronaldo. Christopher Renzi susține că a fost somat de o companie daneză să renunțe la a mai folosi marca „CR7″ întrucât există „planuri iminente” ale JBS Textile Group de a intra pe piața americană cu lenjeria intimă „CR7″ a lui Cristiano Ronaldo. Încă nesoluționată, problema îl afectează pe americanul care susține că nu s-a inspirat deloc de la celebrul fotbalist pentru a-și promova marfa, ci a luat în calcul doar inițialele propriului nume plus ziua sa de naștere, 7 octombrie.

Publicat: 10 08. 2014, 14:21
Actualizat: 10 08. 2014, 14:35