Pericolul uriaș care paște fotbalul german, după ce compania Volkswagen a fost prinsă că trișează la testele de poluare. Miza este imensă
Scandalul care a pus stăpânire pe gigantul Volkswagen ar putea avea urmări importante și în fotbalul german. Constructorul auto este implicat financiar la mai multe cluburi de fotbal și este sponsor al Cupei Germaniei.
Americanii au descoperit că Volkswagen comercializa automobile pe motorină echipate cu un dispozitiv care păcălea testele de emisii. În primă fază, a fost vorba despre 100.000 de mașini vândute în SUA care aveau instalate asemenea dispozitive, caz în care s-a vorbit despre o amendă de nu mai puțin de 18 miliarde de dolari.
A doua zi însă, oficialii lui Volkswagen au recunoscut că este vorba în total de aproximativ 11 milioane de mașini cu un astfel de dispozitiv. Imediat, prețul unei acțiuni a scăzut de la 162,4 dolari vinerea trecută până la 114,35 în finalul acestei săptămâni. Pierderile pe bursă au fost uriașe, de câteva miliarde de dolari. Sunt șanse foarte mari să se descopere că astfel de automobile circulă și pe șoselele din Europa, caz în care pierderile ar fi mult mai mari. Cercetările au fost extinse și la motoarele pe benzină, iar rezultatele ar însemna o catastrofă pentru VW.
Acest scandal ar putea afecta și fotbalul german, acolo unde constructorul german este implicat la mai multe cluburi. Volkswagen controlează echipa VfL Wolfsburg, în care se spune că investește anual în jur de 100 de milioane de euro. Pe lângă Wolfsburg, producătorul de automobile mai contribuie la bugetele lui Bayern München, FC Ingolstadt, Hamburg SV, Schalke 04 și Eintracht Braunschweig. În total se estimează că VW pompează anual câteva sute de milioane de euro anual. Această situație s-ar putea schimba, în funcție de direcția pe care o va lua scandalul emisiilor.
Martin Winterkorn, fostul director executiv al companiei, care a demisionat miercuri în urma acestui scandal, spune că nu există riscul ca VW să se retragă din fotbal: „Vindem mai multe mașini datorită angajamentelor din regiuni precum Munchen, Gelsenkirchen sau Bremen”. Acesta susține că cei din conducerea companiei văd în fotbal o modalitate foarte bună pentru promovare.
Aceste declarații au fost făcute însă după ce Winterkorn a demisionat. Conducerea VW a refuzat să facă vreun comentariu în ceea ce privește retragerea investițiilor făcute în fotbal, astfel că riscul rămâne.