Material publicat în săptămânalul ProSport, distribuit în fiecare marți, împreună cu Ziarul Financiar.
Columbianul James Rodriguez, jucătorul pe care Real Madrid a plătit 80 de milioane de euro săptămâna trecută, i-a depășit pe Cristiano Ronaldo și David Beckham la capitolul tricouri vândute
Faza de industrie a spectacolului la care a ajuns fotbalul în cele mai mari cluburi din lume este ilustrată perfect de stilul în care Real Madrid a transformat într-o imensă afacere achizițiile de fotbaliști. Spaniolii au plătit pentru columbianul James Rodriguez, săptămâna trecută, nu mai puțin de 80 de milioane de euro, dar își vor amortiza foarte rapid această investiție colosală. Numai în prima săptămână după efectuarea transferului, Real a vândut 345.000 de replici ale tricoului pe care-l va purta atacantul! În ceea ce privește clubul din capitala Spaniei, acesta este deja un model încercat de afacere. Madrilenii au plătit 95 de milioane de euro în schimbul lui Cristiano Ronaldo în 2009, iar în toamna trecută l-au cumpărat pe Gareth Bale de la Tottenham cu 91 de milioane de euro. În trecut, Real n-a ezitat să-l „fure” pe Luis Figo de la FC Barcelona plătindu-i clauza de reziliere-record la acea vreme, de 60 de milioane de euro, și să le achite celor de la Juventus echivalentul a 75 de milioane de euro pentru Zinedine Zidane. De fiecare dată, cheltuielile s-au amortizat foarte rapid.
Ultima afacere a fost facilitată de prestația excelentă a lui James Rodriguez la Brazilia” href=”http://cm2014.prosport.ro/”>Mondialul din Brazilia, unde a fost „Gheata de Aur”, cu șase goluri marcate, și a condus Columbia către o calificare în premieră în sferturile de finală ale turneului final. Cele 80 de milioane de euro plătite francezilor de la AS Monaco în schimbul jucătorului de 23 de ani au părut un moft, mai ales că Real avea o echipă suficient de puternică, o echipă care câștigase Liga Campionilor. Însă în spatele deciziei de a-l cumpăra pe Rodriguez nu au stat doar rațiuni sportive, ci și unele de marketing, care încep să devină raționamentul principal în deciziile de transfer ale clubului madrilen.
RODRIGUEZ, CREȘTERE DE 300% ÎN NUMĂ‚RUL DE LIKE-URI PE FACEBOOK
Pentru a înțelege raționamentul conducătorilor lui Real Madrid, merită făcută o simplă paranteză. Înaintea turneului final din Brazilia, pagina de Facebook a lui James Rodriguez nu avea „decât” 4,5 milioane de like-uri. Jucătorul de la AS Monaco era doar un tânăr talentat de 23 de ani, pe care echipele mari îl supravegheau îndeaproape. Evoluțiile „decarului” columbian la Mondial l-au propulsat în topul celor mai populari jucători din lume, pagina sa de Facebook ajungând la 16,2 milioane de like-uri în mai puțin de o lună, o creștere de aproape 300%. Potrivit presei spaniole, mai exact a cotidianului „Sport”, evoluția popularității lui Rodriguez a fost unul dintre factorii-cheie care au atârnat în decizia Realului de a plăti o sumă uriașă pentru un jucător care doar cu un an în urmă costase „doar” 45 de milioane de euro.
Iar mutarea dictată de președintele Florentino Perez, cel care a fost responsabil în trecut și pentru transferurile lui Zinedine Zidane, Luis Figo, Ronaldo, David Beckham, Cristiano Ronaldo și Bale, pare să fi fost una excelentă, cel puțin din punct de vedere financiar. Pentru că, deși columbianul care va purta numărul 10 în echipa madrilenă nu a jucat nici măcar un minut în tricoul „blanco” și abia a jonglat cu mingea pentru câteva momente pe „Santiago Bernabeu”, a început deja să își scoată banii. Firma braziliană de marketing sportiv „Euromericas Marketing” a estimat că madrilenii au vândut 345.000 de tricouri inscripționate cu numele lui James în doar două zile de la transferul jucătorului columbian, adică 7.148 de tricouri pe oră. Transpus în termeni de profitabilitate, cum un tricou costă 90 de euro, madrilenii au câștigat în numai 48 de ore 31 de milioane de euro din vânzarea de tricouri cu numele lui Rodriguez, dintre care 15,5 i-au revenit jucătorului, care are o clauză în contract care prevede ca jucătorul să își păstreze 50% din drepturile de imagine. Suma uriașă plătită de Real, care l-a transformat pe Rodriguez în al patrulea cel mai scump jucător din lume, s-a amortizat deja în parte și va fi acoperită în bună măsură din vânzarea de materiale promoționale cu numele mijlocașului.
RODRIGUEZ, MULT PESTE BECKHAM ȘI RONALDO
Vânzarea de materiale promoționale cu însemnele clubului reprezintă o sursă importantă de venit pentru Real Madrid, având în vedere că echipa madrilenă se află în topul echipelor cu cele mai multe tricouri vândute – 1,4 milioane unități pe an -, la egalitate cu Manchester United, potrivit profesorului Peter Rohlmann, un specialist german în marketing. Însă niciun jucător nu a fost la fel de popular ca Rodriguez în momentul în care a sosit la Real Madrid. Nici măcar Cristiano Ronaldo, care a „vândut” 1,2 milioane de tricouri în sezonul 2009-2010, atunci când a fost transferat de la Manchester United, contra sumei-record de 95 de milioane de euro.
„În momentul în care a fost prezentat pe Santiago Bernabeu, Ronaldo a vândut circa 2.000 de tricouri, adică 15 pe minut. James a vândut 120 de tricouri pe minut, cu peste 100 mai multe decât CR7″, au anunțat specialiștii brazilieni. În total însă, portughezul a adus 120 de milioane de euro echipei madrilene în primul sezon în care a jucat în tricoul „blanco”, suficient cât să amortizeze investiția pe care Florentino Perez a făcut-o și, în plus, să aducă și profit.
Rodriguez l-a depășit clar și pe David Beckham, englezul vânzând „doar” 1 milion de tricouri în sezonul 2002-2003, atunci când a venit pe „Bernabeu” tot de la Manchester United. Potrivit estimărilor presei spaniole, Zinedine Zidane (500.000 de tricouri vândute în primul an la Real) și Luis Figo (275.000 de tricouri) nu s-au apropiat de Rodriguez, Cristiano Ronaldo și Beckham.
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER