Manchester City a reușit să vândă numele stadionului pentru 100 de milioane de lire sterline pentru următorii 10 ani. Cumpărătorul? Compania „Etihad Airways”, cea care se regăsește și pe tricourile „cetățenilor”. La prima vedere, pare o afacere care va regla un pic situația financiară a clubului, care anul trecut raportat pierderi de 136.5 milioane de euro.
Și asta din cauza investițiilor masive pe care le-a făcut șeicul Mansour. Dar se pare că banii care vin acum din vânzarea numelui stadionului vin din același buzunar, dar pe un traseu diferit.
Compania „Etihad Airways” este controlată de familia regală din Emiratele Arabe Unite, din care face parte și patronul lui Manchester City. Practic, contractul cu care se mândresc acum șefii „cetățenilor” este o afacere de familie.
De ce a ales Mansour să investească indirect? Din cauza fair-play-ului financiar impus de UEFA, la insistențele lui Platini. Legea va intra în vigoare începând cu sezonul 2012-2013 și niciun club nu poate cheltui mai mult decât produce.
Iar omul de afaceri din Emiratele Arabe știe că pentru City va fi foarte greu, de aceea a căutat o metodă indirectă, printr-un contract de publicitate pe 10 ani.
UEFA nu este de acord cu generozitatea patronilor și, conform Corrierre dello Sport, este posibil ca înțelegerea să treacă printr-o comisie a forului europena unde englezii trebuie să demonstreze că „Etihad Airways” nu are nicio legătură cu șeful Mansour.
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER