Abramovici este nemulțumit de banii pe care îi câștigă din vânzarea biletelor, care sunt cele mai scumpe din Anglia, și vrea să vândă numele stadionului. Deși cel mai ieftin bilet pe „Stamford Bridge” costă 50 de euro, în timp ce pe „Emirates” suporterii plătesc doar 37 de euro, Chelsea câștigă mult mai puțin din vânzarea biletelor decât Arsenal. Stadionul lui Chelsea are 42.449 de locuri, o capacitate relativ mică pentru un club de talia londonezilor. Abramovici a vrut să mărească stadionul, însă nu a primit aprobările necesare din cauza locației, „Stamford Bridge” aflându-se în cel mai scump și unul dintre cele mai aglomerate cartiere ale Londrei. Cum Chelsea are de plătit o datorie de 780 de milioane de euro băncilor, patronul rus s-a gândit să scoată numele stadionului la vânzare. Roy Gourlay, succesorul lui Peter Kenyon la Chelsea, a anunțat că va vinde numele stadionului oricărei companii care oferă 165 de milioane de euro pe 15 ani. Arsenal câștigă 10 milioane de euro pe an
Comapnia aeriană „Emirates” le-a plătit „tunarilor” 100 de milioane de euro în 2006, acordul fiind valabil până în 2016. Astfel, Arsenal primește 10 milioane pe an pentru numele stadionului, fiind cel mai mare contract de acest gen din istoria fotbalului. „Emirates” este cel mai mare stadion de club din Londra, având 60.000 de locuri. În 2008, stadionul le-a adus celor de la Arsenal câștiguri de 105 milioane de euro, în timp ce în același an „Stamford Bridge” a generat câștiguri de 80 de milioane, date care l-au pus pe gânduri pe Abramovici și l-au făcut să le urmeze modelul „tunarilor”. Și patronii lui Liverpool sunt dispuși să renunțe la celebrul nume „Anfield Road” pentru o sumă frumușică de bani: 200 de milioane de euro pentru 20 de ani.
Se practică și în alte sporturi
New York Metz, echipa americană de baseball, a încheiat cu banca Citigroup cel mai valoros contract de vânzare a numelui stadionului din istorie: americanii primesc 20 de milioane de euro pe an pentru că și-au numit stadionul „Citifield”. Și New Jersey Nets, echipa de baschet din NBA, și-a vândut bine numele stadionului. Americanii au primit 400 de milioane de euro pe 20 de ani de la banca britanică Barclays, în 2007.
Cluburi care și-au vândut numele stadioanelor Bayern Munchen Allianz Arena VfB Stuttgart Marcedes Benz Arena Wolfsburg Volkswagen PSV Eindhoven Philips Stadion Arsenal Emirates Bolton Wanderers Reebok Stadium Hull City KC Stadium Wigan Athletic DW Stadium
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER