„Terry ucide!”** Imaginea lui John Terry apare mai nou pe pachetele de țigări din India
Imaginea lui John Terry este folosită de Ministerul Sănătății din India într-o campanie anti-fumat! O poză cu partea superioară a corpului internaționalului englez și mesajul „Fumatul Ucide” au apărut recent pe pachetele de țigări din fosta „perlă” a Imperiului Britanic. Fără însă ca internaționalul englez să-și fi dat acordul. Nimeni nu știe acum cine e responsabil de gafă, dar reprezentanții lui Terry au pornit procedurile legale împotriva guvernului indian.
Terry este mană cerească pentru avocații săi. Dacă nu e vreun scandal, vreo bătaie, vreo declarație rasistă față de vreun adversar, sigur apare ceva. Ultimul scandal în care s-a trezit implicat căpitanul Angliei și al lui Chelsea e extrem de curios. Fundașul a trebuit să ia măsuri după ce a aflat că poza sa a fost imprimată pe pachetele de țigarete din India, într-o campanie care avertizează asupra riscurilor fumatului.
A dispărut „vinovatul”
Imaginile au fost realizate de o agenție de creație care colaborează cu un departament ministerial care supervizează publicitatea în India, și aprobate ulterior de Ministerul Sănătății. Deasupra pachetelor de țigări cu deja cunoscutul mesaj „Fumatul ucide”, apare o imagine blurată cu capul și cu umerii unui bărbat care seamănă izbitor cu Terry! „Noi am trimis agenția cu creația la Ministerul Sănătății, iar ei au pus-o în circulație. Cum a ajuns imaginea lui Terry acolo, nu îmi este clar”, a declarat K.S. Dhatwalia, secretar adjunct al directoratului pentru publicitate vizuală. Agenția care se ocupă cu drepturile de imagine ale lui Terry a replicat rapid și a anunțat că va acționa în judecată toate părțile responsabile pentru această gafă.
Am analizat această problemă cu clientul nostru și-am instruit astăzi (n.r. – ieri) avocații să ia măsurile corespun-zătoare
Keith Cousins, reprezentantul Elite Management, agenția care se ocupă de imaginea lui Terry
1,339 miliarde de locuitori are India
120 de milioane de indieni sunt fumători. 1 milion mor anual! (potrivit New England Journal of Medicine)
După hocheiul pe iarbă, cricket și tenis, fotbalul e printre sporturile favorite ale indienilor (fiind adus de englezi)
Blackburn Rovers a devenit în 2009 prima echipă din Premier League deținută de proprietari indieni (familia Rao)
Specialiști în gafe
India nu e la prima gafă în domeniul publicității. În 2010, oficialii din a doua cea mai populată țară din lume au trebuit să-și ceară scuze public după ce imaginea unui fost șef al forțelor Aeriene din Pakistan (!) a apărut într-o campanie în care erau aniversate cele mai importante personalități… indiene. De altfel, 2010 a fost anul gafelor pentru India. Într-o campanie pentru jocurile Commonwealth-ului, care s-au disputat la Delhi, în loc de culorile Indiei (portocaliu, alb și verde) au apărut cele ale Italiei (roșu, alb și verde)! Iar imaginea unui Iisus cu o țigară în mână și o cană de bere în față, a apărut, deși n-a avut viață lungă, în manualele școlare dintr-un stat indian. (Sursa: BBC)