Sezonul slab făcut de Manchester United a lăsat urme și în importanța comercială pe care clubul o are în lume. În topul celor mai valoroase branduri fotbalistice din lume, clasament întocmit de Brand Finance, gruparea de pe Old Trafford a picat pe poziția a treia. Ani la rândul, United se mândrea cu titlul de cel mai valoros brand din lume, însă acum a fost depășită de Bayern Munchen și Real Madrid.
„Campioană” la acest capitol este Bayern Munchen, club a cărui conducere a reușit să formeze cel mai de succes model de business din lumea fotbalului. Deși n-a reușit să-și păstreze trofeul Ligii Campionilor și nu a ajuns nici în finală, Bayern se află pe primul loc în topul celor mai valoroase branduri fotbalistice. Diferența între campioana Germaniei și Real Madrid este de peste 100 de milioane de dolari.
Una dintre cele mari creșteri a cunoscut-o brandul Manchester City. Investițiile șeicului Mansour au adus clubul pe locul 5 în acest clasament, cu o valoare care a crescut de la 178 de milioane de dolari la 510 milioane. Primele 50 de branduri fotbalistice din lumea valorează în total 10 miliarde de dolari, în creștere față de anul trecut cu 1.58 miliarde de dolari.
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER