„Manchester United este cel mai puternic brand din lumea sportului”, au decretat jurnaliștii de la Forbes în urmă cu câteva luni. Într-adevăr, „diavolii” sunt ca un magnet pentru marile companii. Englezii au 15 sponsori, de la care primesc în total 76,58 milioane de euro în fiecare an.
„În ziua de azi, valoarea unui club se măsoară mai degrabă în puterea de marketing decât în trofee”, spunea Sir Alex Ferguson. Scoțianul știe cel mai bine despre ce vorbește, pentru că Manchester United este cel mai puternic brand din industria sportului. Performanțele sportive coroborate cu munca excelentă depusă de Departamentul de marketing au atras 15 sponsori, care bagă în conturile clubului 76,58 milioane de euro anual.
Mai puternici decât Barcelona Deși a semnat de curând cel mai mare contract de sponsorizare din istoria fotbalului, 30 de milioane pe sezon de la Qatar Foundation, Barcelona are doar șapte sponsori oficiali, de la care primește 56,5 milioane de euro anual, cu 20 milioane mai puțin decât liderul în acest domeniu, Manchester United.
Sponsorii Barcelonei Qatar Foundation (30)ª, Nike (20), Audi (2), Estrella Damm (1), La Caixa (1,5), TV3 Catalonia (1), Turkish Airlines (1) (sumele sunt exprimate în milioane de euro și reprezintă valoarea anuală a contractului).
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER