„Diavoli” de milioane!** Manchester United are 15 sponsori
„Manchester United este cel mai puternic brand din lumea
sportului”, au decretat jurnaliștii de la Forbes în urmă
cu câteva luni. Într-adevăr, „diavolii” sunt ca un magnet pentru
marile companii. Englezii au
15 sponsori, de la care primesc în total 76,58 milioane de euro în
fiecare an.
„În ziua de azi, valoarea unui club se măsoară mai degrabă
în puterea de marketing decât în trofee”, spunea Sir Alex
Ferguson. Scoțianul știe cel mai bine despre ce vorbește, pentru că
Manchester United este cel mai puternic brand din industria
sportului. Performanțele sportive coroborate cu munca excelentă
depusă de Departamentul de marketing au atras 15 sponsori, care
bagă în conturile clubului 76,58 milioane de euro anual.
Mai
puternici decât Barcelona
Deși a semnat de curând cel mai mare contract de sponsorizare din
istoria fotbalului, 30 de milioane pe sezon de la Qatar Foundation,
Barcelona are doar șapte sponsori oficiali, de la care primește
56,5 milioane de euro anual, cu 20 milioane mai puțin decât liderul
în acest domeniu, Manchester United.
Sponsorii
Barcelonei
Qatar Foundation (30)ª, Nike (20), Audi (2), Estrella Damm (1), La
Caixa (1,5), TV3 Catalonia (1), Turkish Airlines (1) (sumele sunt
exprimate în milioane de euro și reprezintă valoarea anuală a
contractului).