Chelsea de România!** S-au dat toate biletele pentru Steaua – ȚSKA!
Casele de biletele ale stadionului din Gruia au fost luate cu asalt, iar la ora închiderii mai erau doar câteva zeci de bilete din cele 20.000 scoase la vânzare. Casierii retrăiesc imaginile de la meciul CFR-ului cu Chelsea, singura oară când s-au vândut toate tichetele la un meci european.
Mihai Stoica a simțit că stadionul din Cluj se va umple, aproape că a pus și un pariu cu liderii galeriei steliste, reticenți la ideea ca echipa favorită să joace în acest oraș. Mai mult, ultrașii echipei roș-albastre au refuzat să meargă la Cluj pe motiv că „echipa nu este iubită aici”. Azi dimineață, fanii nu s-au înghesuit la aeroport când au venit elevii lui Levi dintr-un singur motiv: au făcut cozi interminabile la stadion.
Un localnic ne explică fenomenul. „Pentru zona asta a fost o perioadă grea după revoluție, pe aici nu erau bani și de-aia nu au fost nici rezultate în sport. Acum, devorează fotbalul de câte ori au ocazia, mai ales meciuri de cupe europene”, spune nea Matei, proprietarul unei terase din zona stadionului. Ține cu CFR pe motiv că a pariat pe ei la ultimul titlu câștigat de vișinii, iar acest lucru i-au adus în cont „10 bastoane” (n.r.-10 milioane de lei vechi).
„Steaua e singura care a contat”
Prietenul nostru continuă să ne povestească de ce stadionul va fi plin la un meci al Stelei, chiar dacă nu a fost cu Bayern München. „Sunt și prețuri mai mici decât atunci. Eu aș fi mers, dar am treabă cu terasa. Oricum, să fim serioși, avem și noi două echipe, dar în anii 90 ambele erau prin B. Nici Timișoara nu mergea, nici Târgu Mureș. Oamenii din Ardeal aveau nevoie să țină cu cineva, și echipa asta a fost Steaua, doar ea a contat în Europa”.
„CFR nu strângea 200 de oameni la meciuri”
În Cluj, majoritari sunt fanii lui „U”. Totuși, în ultimii ani, pentru „șepcile roșii” a apărut o nouă rivalitate, cu CFR. Nea Matei își aduce aminte că s-a îndrăgostit de echipa lui Paszkany doar după ce aceștia au început să conteze în Liga I: „Jucau în «C» și exista o tribună de 10 rânduri. Chiar și aia era prea mult pentru câți veneau la meci. Dar în momentul în care vezi că se bagă bani, că se obțin rezultate, te atașezi de ei. De aici și-au făcut ei acum mii de fani”.