*Steaua – Chelsea s-ar putea vedea și pe Ghencea, dacă inițiativa suporterilor va fi susținută de conducerea clubului. Cei care nu au apucat să își cumpere bilete la partida cu englezii doresc să se strângă în „Templu”, pentru a își susține echipa în timp ce urmăresc partida pe ecrane gigant.
Steaua se află într-o situație fără precedent în istoria recentă a fotbalului românesc. Biletele pentru partida cu Chelsea s-au epuizat în doar 12 ore, iar zeci de mii de fani nu mai au nicio variantă să vadă partida cu „Regina Europei” din tribună.
„Nici dacă am aduce Maracana aici nu ar fi suficient de încăpătoare„, a fost alibiul managerului din Ghencea în fața valului de critici venit din partea fanilor.
Concret, aceștia sunt nemulțumiți că oficiali nu au luat nicio măsură pentru a împiedica specula – mii de bișnițari au achiziționat tichete online, pentru a le posta, apoi, la prețuri prohibitive pe site-urile specializate de anunțuri – și nici nu s-au ținut de cuvânt în legătură cu promisiunea de a păstra un număr de aproximativ 10000 de bilete pentru casele de bilete, astfel încât cei care nu au avut acces la Internet sau nu au reușit să își rezerve bilet – serverele au căzut din cauza numărului mari de accesări – să aibă o altă variantă.
Așa cum ProSport v-a anunțat încă de ieri, managerul a încercat să îi tempereze pe suporteri, pe pagina sa de facebook, însă, în cele din urmă tot aceștia au găsit o soluție de compromis. Unul dintre fani a venit cu ideea ca suporterii care nu au reușit să își achiziționeze bilet să meargă în Ghencea și să urmărească partida pe un ecran gigant.
„De ce nu puneți videoproiector pe Ghencea? Să vină astfel și suporterii care nu au reușit să își ia bilet„, a scris un suporter pe pagina de facebook, iar postarea sa a avut mare „trecere” în rândul fanilor, care au salutat o astfel de inițiativă.
Precedentul Bilbao
În cazul în care inițiativa se va bucura de succes, nu ar fi pentru prima oară când o partidă de pe Național Arena ar genera o astfel de atitudine din partea suporterilor.
La finala din mai de anul trecut, fanii lui Bilbao care nu au reușit să își rezerve bilete pentru București și-au dat întâlnire pe San Mames pentru a-și încuraja echipa favorită. Evenimentul s-a bucurat de o atât de mare notorietate, încât organizatorii au scos la vânzare bilete, în valoare de 5 euro, pentru a „tria” într-un fel spectatorii.
40 de mii de basci au luat, așadar, cu asalt celebra arenă, supranumită „Catedrala”, dar finala așteptată de 35 de ani nu a adus însă bucurie între suporteri, Falcao interzicându-le visul pentru un trofeu european.
Practică curentă în Vest
Chiar dacă în România vizionarea de meciuri pe ecrane gigant nu este o practică extrem de uzitată, probabil și din cauza lipsei de performanțe, în Occident suporterii sunt obișnuiți să se adune în grupuri organizate și să își încurajeze echipele favorite la partidele la care nu au acces.
Cel mai celebru exemplu în acest caz este reprezentat de „Henman Hill”, locul de întâlnire al iubitorilor de tenis care nu își permit sau nu sunt suficient de rapizi să își cumpere un bilet într-una dintre tribunele arenelor de la Wimbledon. Dealul din incinta All England Lawn Tennis and Croquet Club a devenit celebru în întreaga lume, iar pentru mulți a devenit un eveniment special să meargă și să ia picnicul sau să savureze celebrele căpșuni cu frișcă în acest loc încărcat de semnificații.
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER