Francezii compară cazul lui Sebastian Colțescu cu cel al lui Edinson Cavani: „Anti-rasismul este un banner de marketing!”

Francezii compară cazul lui Sebastian Colțescu cu cel al lui Edinson Cavani
Vezi galeria foto - 4 poze

Jurnalistul francez Jean-Baptiste Castriotta a comentat despre scandalul, cu tentă rasistă, dintre Sebastian Colțescu și Pierre Webo, de la partida PSG – Basaksehir, pe care îl compară cu cel al lui Edinson Cavani.

Marți, meciul dintre PSG și Bașakșehir a fost întrerupt, după ce jucătorii ambelor echipe au ieșit de pe teren, în semn de protest față de al patrulea oficial UEFA al partidei, Sebastian Colțescu. Acesta este acuzat de faptul că ar fi avut un limbaj rasist față de Pierre Webo, secundul lui Basaksehir.

Incidentul a avut loc în minutul 13 al partidei din Franța. „Spiritele” nu s-au calmat, astfel că meciul a fost oprit și reprogramat.

Francezii compară cazul lui Sebastian Colțescu cu cel al lui Edinson Cavani

Jurnalistul Jean-Baptiste Castriotta susține că anti-rasismul este folosit de federațiile internaționale și naționale de fotbal ca un „instrument” de marketing. În plus, compară incidentul, cu tentă rasistă, în care a fost implicat Sebastian Colțescu, cu cel al starului de la Manchester United, Edinson Cavani.

„Recent, internaționalul uruguayan Edinson Cavani i-a mulțumit unui prieten pe o rețea de socializare cu mesajul „gracias negrito”. Cu toate acestea, apelativul «negrito» are o influență afectivă în limba să, iar în mod firesc acesta nu și-a jignit prietenul. Jucătorul este în schimb în pericol să fie sancționat de Federația din Anglia care a preluat cazul.

În general, meciurile au fost deja întrerupte pentru observățîi rasiste, dovedite sau presupuse, pedepsind tot publicul prezent. Se poate observa, pe de altă parte, că, dacă un jucător ii rupe picior altuia cu un atac, ambii vor părăși terenul (unul eliminat, iar celălalt pe targă), iar meciul se poate relua fără nicio problema. Același lucru se întâmplă și pentru luptele din tribună.

Activitatea de pe teren se oprește doar din cauze care pot servi afacerea. Anti-rasismul este un banner de marketing pentru federațiile internaționale si naționalele de fotbal”, a scris jurnalistul Jean-Baptiste Castriotta, pentru causeur.fr.

Publicat: 15 12. 2020, 13:48
Actualizat: 15 12. 2020, 18:39